remlof GSbrder Alleen zal Meloni waarschijnlijk niet toetreden tot die Puppetriotten, omdat ze een teringhekel heeft aan Le Pen.
remlof https://www.linkedin.com/posts/rosanne-hertzberger-6253488_ledenbijeenkomst-inzet-input-activity-7218354838793764864-0Nm5 Het ongemak blijft. We hebben ook de lelijke kanten van deze samenwerking gezien, meteen in de eerste week. We zagen hoe kandidaat bewindspersonen ook in functie als minister niet ophouden met het beledigen van minderheden in dit land. Hoe de PVV ook wanneer ze regeringsverantwoordelijkheid draagt gewoon doorgaat met ophitsen, haatzaaien, polariseren en ontregelen van het debat. En nee dan kom je niet toe aan de inhoud. Dit moeten we ook niet normaal vinden. Weet dat ik binnen de partij, bij ledenbijeenkomsten en binnen de fractie luid en duidelijk mijn bezwaren blijf delen. En zal wijzen op het risico van het hellend vlak, op gewenning, op normalisering, want dat ligt op de loer. We zullen als NSC waakzaam blijven en vasthouden aan het rechtsstatelijk kader. Ik zal hier in ieder geval intern mijn rol spelen. Laten we hopen dat deze nachtmerrie snel voorbij is, ook voor Rosanne.
GSbrder Rosanne Hertzberger had het moeten houden bij semi-genuanceerde columns over vrijheid, burgerrechten en medisch-ethische vraagstukken. Binnenkort is ze of de politiek uit, of heeft ze zelf een diplomatischer rol aangenomen.
Duke remlof Drie vier jaar stilstand is niet nodig. Maar anderhalf jaar ben je zo weer verder voor concreet nieuw beleid als het nu valt.
GSbrder Duke Welke partijen gaan dan water bij de wijn doen? Nog altijd hopen op een linkse coalitie in rechts Nederland?
remlof GSbrder Natuurlijk komt er na dit mislukte extreemrechste kabinet iets wat behoorlijk linkser zal zijn, dat kan niet anders.
GSbrder remlof Dacht ook iedereen na Rutte-I. Of Balkenende-I. De recente historie wijst anders uit. Eenmaal overgelopen naar LPF, PVV of FvD gaan de kiezers niet meer terug het Groen-Rode honk in.
remlof GSbrder Rutte II en Balkenende II waren dan ook behoorlijk linkser dan hun voorgangers, of wou jij beweren dat dat niet zo was?
GSbrder remlof Ah, ik dacht dat je dat alsnog centrum zou vinden omdat de grootste coalitiepartner doorschoof. Behoorlijk linkser is in mijn ogen Den Uyl. Als we NSC inwisselen voor D66 o.i.d. dan blijft het feit dat men niet om Wilders heen kan.
remlof Centrum is veel linkser dan dit extreemrechtse kabinet natuurlijk. En GLPvdA is een centrumpartij, iets links van het midden.
Sloggi https://mastodon.social/@JonaLendering/112803691780356728 Volgens Dick Schoof was het neerhalen van MH17 slechts een ‘vliegramp’. Is dit de invloed van de PVV of zoek ik er te veel achter en is onze premier vooral een flapdrol?