Voetbal #6 Weer eens een EK in Duitsland en Vites weer in de KKD
- Edited
Haha, Go Ahead is lekker bezig in Eindhoven in de halve finale van de Beker, twee doelpunten in twee minuten
Hup PSV.
Hup Heracles of AZ.
Godver.
Ik dacht weer eens af te reizen naar een uitwedstrijd van Twente. Ik deed dat vroeger heel vaak, maar was daar mee gestopt o dat de hoeveelheid tokkies op zowel de thuis als uitvakken veel te groot is.
Ik gaf het vanmiddag weer een kans. Het was na afloop weer knokken. Misschien ver 5 jaar weer. Zo zonde.
trein
Inderdaad teleurstellend dat je helemaal tot na afloop moet wachten voor je los mag. Zit je toch 90 minuten een beetje voor Jan Lul naar matig voetbal te kijken.
Drietebuul Het was slecht ja, maar dat was m’n punt niet
Ik ben de tokkies in de stadions gewoon kotsbeu. Ik was vanmiddag bij Heracles, kreeg bijna een beker in m’n nek gegooid vanuit het uitvak. En zo gaat het elke keer.
Het voetbal heeft gewoon een groot tokkieprobleem en is al jaren niet in staat om dat effectief aan te pakken.
trein
Klopt. Maar aan de andere kant: liever dat alle tokkies van het weekend in zo'n plexiglazen kooi onder politietoezicht staan dan dat ze een nieuwe hobby moeten gaan zoeken. De voetbalinfrastructuur is redelijk op tokkies berekend. Moet er niet aan denken wat busladingen doorgesnoven SBS6 kijkers aan zouden kunnen richten bij het lokale zwembad of hockeyveld.
Daar heb je wel een punt.
Nét niet, voor PSV.
Auw.
Oei.
Silence of the lamps.
Feyenoord heeft zoals verwacht totaal niets in te brengen tegen de beste club uit Italië en mijn favoriete club uit mijn geliefde Milaan.
Maar ik begreep dat door de uitschakeling van het Portugese Benfica Nederland volgend jaar weer recht heeft op twee ploegen in de Champions League, dus dat is mooi.
Niet dat het uitmaakt maar Feyenoord toch weer genaaid door de scheids. Dat is inmiddels wel traditie in Europa.
Ajax geeft gewoon de EL vrijwillig op tegen een matig Frankfurt. Wat is die Farioli toch een ontzettende koekwous. Dacht je dat De Boer lelijk kampioen kon worden, moet je dit eens zien.
tsjok
Blijf je wel jaren horen. "Zelfs in ons slechtste jaar kampioen geworden!!1! WZAWZDB!!
!"
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/03/14/jeugdspelers-van-az-moesten-marcheren-en-kippen-slachten-hoe-een-geprezen-opleiding-over-grenzen-ging-om-harde-voetbalprofs-te-kweken-a4886268
Ik neem aan dat de KNVB gaat optreden tegen de structurele kindermishandeling bij AZ?