GSbrder Myst Dus we kunnen wel stellen dat een gebrek aan respect het logische gevolg is van vergrijzing en ontgroening.
remlof tsjok Omtzigt zit straks bij Buitenhof. Kunnen ze ‘m nog een keer vragen of ie met Wilders wil regeren.
remlof Ook vrij bizar dat Omtzigt zei dat het programma van NSC pas “ergens eind oktober” komt. Hij zal in debatten toch met standpunten moeten komen. Waarschijnlijk gaan die dan op een gegeven moment het programma vormen :')
Duke Dat bedoel ik. Op wat technische punten werd hij vrij concreet. Maar verder was het vooral wachten tot eind oktober mensen.
tsjok Vind ik ook wel logisch. De beste man staat vér aan kop in de peilingen zonder enig concreet plan. Electoraal is het alleen maar een risico om specifiek te worden.
Friek De andere kant van Esther Ouwehand In haar machtsstrijd met het partijbestuur kreeg fractievoorzitter Esther Ouwehand massaal steun in de Partij voor de Dieren. Maar wat was haar eigen rol in de conflicten? NRC sprak met achttien mensen in en rond de partij. „Je hoorde bij haar, of je hoorde niet bij haar.” https://www.nrc.nl/nieuws/2023/09/17/de-andere-kant-van-esther-ouwehand-a4174609
Dwersdriever Zou dat conflict binnen de Partij voor de Dieren iets te maken hebben met het feit dat de oprichters/bestuurders voortkomen uit de Zevendedagadventisten? Oprichters Niko Offerman en Marianne Thieme zijn diepreligieuze (progressieve) protestanten. Ouwehand is niet gelovig.
janneke141 Dwersdriever Ik weet niet of dat zo is. De oprichters hebben de partij gestart als getuigenispartij, oftewel tamelijk concessieloos ook als dat ten koste gaat van het aantal stemmen of van coalitieonderhandelingen. Ouwehand is van mening dat haar partij meer van de standpunten kan verwezenlijken in overleg. Ik weet niet of dat verschil van visie nu is terug te voeren op religieuze achtergrond.
Linus Friek Verder kwam er commentaar op de plek van de 26-jarige kandidaat Alexander Hendriks. Hendriks is fractiemedewerker en jong. Vanwege die jonge leeftijd kwam het verzoek binnen om hem op een hogere plek te zetten. "Daarmee wordt de jonge stem beter gehoord en doen we recht aan honderdduizenden BBB-stemmende jongeren." Mijn opa zag er hipper uit toen hij in de jaren 90 met de VUT ging.
Friek Linus Jammer dat je uitsluitend op zijn uiterlijk let en niet op wat hij mogelijk te melden heeft. Dat overkomt vrouwen ook nogal eens.
remlof En hier is het concept-verkiezingsprogramma van D66: https://d66.nl/wp-content/uploads/2023/09/D66_VKP2023_2023-2027.pdf
Friek remlof Ik haat 't om te moeten zeggen, maar D66 heeft op onderwijs wel de beste tekst die ik tot nu toe heb gelezen. Behoorlijk uitgebreid beargumenteerd en men gaat in op specifieke details. Overige partijen doen dit nauwelijks.