Myst sigme Je hebt gelijk. Hoe ouder ik word, hoe meer duidelijk wordt dat op veel plekken mensen helemaal niet over bijzondere capaciteiten beschikken. Het ontzag voor dingen is zo onderhand wel verdwenen.
GSbrder Myst Dus we kunnen wel stellen dat een gebrek aan respect het logische gevolg is van vergrijzing en ontgroening.
tsjok Ik had geen hoge verwachtingen van de PVV maar dit is echt de domste, ondoordachtste en schadelijkste lijst voorstellen die ik in lange tijd heb gelezen.
Linus tsjok Eens dat het een belachelijke lijst is, maar de idiotie van FvD is misschien nog wel groter.
Drietebuul tsjok Is dit het hele verkiezingsprogramma of alleen het stukje veiligheid en justitie? Bij de PVV weet je het maar nooit.
tsjok Linus FvD is niet serieus te nemen. Een stel landverradende dwazen. PVV vind ik veel erger omdat die op +- 15 zetels staan en nadrukkelijk door Yesilgoz worden opgezocht. NSC + VVD + BBB + PVV is in de laatste peilingwijzer zelfs een meerderheid.
tsjok remlof Wat hij zei was: „Voor mij moeten partijen voldoen aan de basisvoorwaarden van rechtsstatelijkheid. Als dat er niet is, dan kunnen we niet samen in een coalitie. Daarom zie ik coalitiesamenwerking met PVV en FvD niet gebeuren. Wat ik wel belangrijk vind, is dat als die partijen een valide onderwerp ter sprake brengen, je dat serieus moet nemen. Het migratieprobleem dat door de PVV op tafel is gelegd, is door veel partijen vermeden. Net als FvD die een punt maakte van de baantjescarrousel. Daar hebben ze een goed punt, en dan moet je kijken of je daar wat mee kan doen.” Dat laat best wat ruimte, zeker als Wilders water bij de wijn wil doen zoals hij vandaag in de Telegraaf stelt.
remlof tsjok Omtzigt zit straks bij Buitenhof. Kunnen ze ‘m nog een keer vragen of ie met Wilders wil regeren.
Falco Het beginseldocument van NSC is een grote aanklacht tegen 20 jaar VVD beleid. Ik zou er niet zo bang voor zijn.
remlof Ook vrij bizar dat Omtzigt zei dat het programma van NSC pas “ergens eind oktober” komt. Hij zal in debatten toch met standpunten moeten komen. Waarschijnlijk gaan die dan op een gegeven moment het programma vormen :')
Duke Dat bedoel ik. Op wat technische punten werd hij vrij concreet. Maar verder was het vooral wachten tot eind oktober mensen.