• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

janneke141 Het kan bij zo’n naar binnengerichte asociale kutclub als de VVD is geworden helemaal geen kwaad om dat nog eens extra te benadrukken.

janneke141 Het zou niet de eerste keer zijn dat een demissionair minister aftreedt, in 2021 gebeurde dat nog. En ja, met gewoonterecht kun je theoretisch je reet afvegen inderdaad. Wil niet zeggen dat dat verstandig of staatsrechtelijk juist is. Voor zover er nog normen over zijn die Rutte niet uitgehold heeft mag ik aannemen dat hij zich er aan zal houden.

janneke141 Daar gaat het toch ook niet om? Alleen dat partijen hem niet meer willen als (demissionair) premier. De VVD mag daar uit de conclusie trekken die ze wil.

Zal de PVV deze motie van wantrouwen van PvdAGL gaan steunen morgen? 🤔

remlof Goed gezelschap. Baudet en SP er nog bij. De motie van wantrouwen veelgebruikers.

Ondertussen hebben zowel De Jonge als Hoekstra aangegeven geen CDA-leider te willen zijn. Alsof de chaos in die club niet groot genoeg was 🤣

janneke141 En hoe zeer ik het antiRuttesentiment ook snap, ik heb niet het idee dat deze motie het landsbelang dient.

Dat hij het torentje weer als campagnespringplank kan inzetten nadat hij eerst welbewust het kabinet heeft getorpedeerd dient het landsbelang nu ook niet echt.

Duke Vraag is ook of daar nog fractiediscipline heerst. Kan ook nog wel een factor worden vandaag, het CDA gaf Rutte opzichtig de roetveegpiet.

Als deze parlementsverkiezingen zeg op woensdag 15 november zijn, wanneer moeten de kieslijsten dan bekend zijn?

Sloggi Lazen de coalitiegenoten deze torpedo ook zo? Of stond hun radar anders afgesteld?

remlof Ik bedoel uiteraard de kandidatenlijsten, hoelang voor de verkiezingen moeten die bekend gemaakt worden?

Misschien kan ie het appartement van Timmermans overnemen in Brussel ☺️