GSbrder Ach, Kaag. Ik denk ook dat zij veel gelukkiger wordt van een mooie diplomatieke rol dan lijsttrekker spelen en bezig zijn met haar imago. Doet me toch denken aan Job Cohen, die was ook veel te veel statesman en bestuurder om mee te gaan in de soundbites van het debat.
Helsinki Linus Eens, al denk ik dat Kaag ook, of vooral, om carrièretechnische redenen stopt. Ze heeft D66 weinig goeds gedaan als lijsttrekker, na de initiële boost. Hoe ze wordt behandeld is vreselijk, maar ik rouw er niet om dat ze gaat.
Sloggi Helsinki Wel zonde dat het zo gelopen is, het leek me een bekwame vakminister op BuZa/OS. Daar had je in een volgend kabinet best nog plezier van kunnen hebben.
Helsinki Sloggi ze had gewoon nooit minfin moeten worden. Maar ja, het leek de opstap naar premier. Het zou me goed moeten doen dat we een welbespraakte Turkse als premier zouden kunnen krijgen maar uuuugh, niet deze.
janneke141 Helsinki Het zou me goed moeten doen dat we een welbespraakte Turkse als premier zouden kunnen krijgen maar uuuugh, niet deze. Waarom niet deze, als ik vragen mag?
Helsinki janneke141 Nog even afgezien van mijn niet al te subtiele afkeer tegen de VVD, lijkt dit me een klassieke carrieretijger die ver komt omdat ze van zich af bijt, maar verder weinig inhoudelijke kennis heeft. Ik heb geen idee waarom ze op haar post zit, zonder relevante ervaring. Ik denk dat ze weinig diplomatiek zal zijn en bijvoorbeeld op haar bek zal gaan in het buitenland.
Sloggi Experts bestrijden bewering minister Yesilgöz over nareizigers https://www.nrc.nl/nieuws/2023/07/10/experts-bestrijden-bewering-yesilgoz-a4169476 Lijkt me een prima kandidaat voor de VVD.
Sloggi Friek Dochter van een terreuraanhanger bovendien. Niet dat zij daar iets aan kan doen maar wel saillant.
Dwersdriever Het klassieke misverstand dat iedere migrant tot in de eeuwigheid voorstander moet zijn van meer migratie. Verder lijkt het me bepaald geen zwaargewicht, dus interessant om te zien hoe ze het tijdens de campagne doet en of ze daar door de mand valt.
Duke Dwersdriever Het klassieke misverstand dat iedere migrant tot in de eeuwigheid voorstander moet zijn van meer migratie. Bij wie leeft dat misverstand dan?
tsjok Dwersdriever Het klassieke misverstand dat iedere migrant tot in de eeuwigheid voorstander moet zijn van meer migratie. Ze schrijft in haar eerdere column letterlijk "als ik vijftien jaar later was gekomen was ik er niet geweest want dan was ik het land uit gezet". Terwijl haar partij veel strenger asielbeleid nastreeft, kinderen uit oorlogsgebieden wil weren (de meest kwetsbare groep) en zich constant bedient van populistische retoriek door te spreken over gelukszoekers, te liegen over aantallen, etc. Iemand als Yesilgoz bewijst de waarde die een asielzoeker in Nederland kan hebben. Uiteraard hoef je dan geen voorstander van grenzenloze instroom te zijn, maar je kunt het ook minder hypocriet aanpakken dan dit.
Dwersdriever Duke Zie de quote in de tweet van Leonie Gerritsen. Maar in het VK krijgen allochtone tory-ministers om deze reden ook kritiek. Typisch voorbeeld van bovenaan de berg komen en naar beneden trappen naar de mensen die na jou komen.
remlof Ik verwacht van VVD'ers vooral dat ze aan (mensen zoals} zichzelf denken en dat past prima bij het beeld dat ik tot nu toe van Yesilgöz heb.
mono https://speld.nl/2023/07/13/cda-zou-het-liefst-labiele-teringhond-als-nieuwe-lijsttrekker-hebben/