Sloggi Ik geef haar ook gelijk, en daarnaast mag ik haar niet dus ik zal er ook niet al te lang wakker van liggen dat ze weg is.
Maar ik zette accepteren niet voor niets tussen aanhalingstekens. Ik weet ook wel dat de daders, mits bekend, gestraft worden, maar de beveiligings-status quo rond Wilders is dus in feite al vele jaren normaal, zonder dat daar verder iets aan verandert. Er rijden boeren de deur uit een provinciehuis, voetbalsupporters zoeken spelers en trainers bij de bus of zelfs thuis op, Amalia volgt de meeste colleges vanuit huis, telefoonnummers van Kamerleden worden verspreid en ondertussen blijven allerlei publieke figuren, met name in politiek en (sociale) media, het vuurtje lekker opstoken. Dan kun je aan de achterkant wel wat boetes en taakstraffen uitdelen als je de daders toevallig gevonden hebt, maar dan verandert er dus niks aan de broeiende situatie. En ik weet wel dat dat héél moeilijk is om aan te pakken - maar ik zie ook bijzonder weinig urgentie. We spreken er allemaal schande van (thoughts and prayers, iemand?) en dan gaan we verder waar we gebleven waren.
Dat is wat ik ermee bedoel.