• Politiek
  • Val Rutte-IV en de komende verkiezingen

GSbrder Wat vind jij van de keuze voor haar als lijsttrekker? Gaat ze Rutte benaderen?

De tijd dat Friek nog een sympathieke vent was. Mooie tijden waren dat.

Sloggi Nee, denk dat het 'tussenpaus' verhaal wel redelijk is.
    Zie in haar misschien wel een lijsttrekker, maar geen premier. Beetje oppositie voeren zou VVD goed doen.

GSbrder Het kan zomaar dat ze een tussenpaus zal blijken, maar volgens mij wordt ze niet zo gezien. Ze kan zomaar gaan verrassen. Maar als het tegenvalt ben ik wel benieuwd hoe de partij omgaat met de teleurstelling. Want de VVD zelf vindt volgens mij helemaal niet dat het goed voor de VVD is om een tijdje oppositie te voeren.

22 november wordt de verkiezingsdag.

Sloggi Want de VVD zelf vindt volgens mij helemaal niet dat het goed voor de VVD is om een tijdje oppositie te voeren.

Dat zal ze ook niet gegund zijn, waarschijnlijk zijn ze gewoon nodig om een normaal meerderheidskabinet te vormen.

remlof

Prima kandidaat. Vond hem afgelopen campagne vanuit de schaduw van Kaag eigenlijk ook gewoon goed overkomen.
        Als hij die stijl doorzet dan is het voor mij een goede optie. Zeker als GL wordt overgenomen door de PvdA.

remlof
          Vind het in ieder geval een betere keus dan Paternotte. Zal alsnog geen 24 zetels of iets halen, maar de gebruikelijke 12 a 15 lijkt me toch haalbaar.

janneke141 Toch apart, nu hebben zowel de premier als alledrie de vicepremiers van het huidige kabinet aangegeven op te stappen.

Sloggi De VVD kan een ander beeld hebben wat goed is voor de VVD, dan wat echt goed is voor de VVD. Natuurlijk is de regeerbereidheid groter bij de winnaars dan bij de verliezers, maar met alle nivelleringsacties van Rutte IV moeten we voorkomen dat het economisch liberale verhaal gekaapt wordt door idioten zoals Haga.

remlof

Die zaten allemaal met tegenzin in een kabinet met deze samenstelling. Kan me goed voorstellen dat je er dan even helemaal klaar mee bent.

GSbrder idioten zoals Haga.

Dat leek me toch uw partner-in-crime.

Friek

Minder vaccinaties = meer zieke mensen = minder inkomsten in de horeca = minder huurinkomsten. @GSbrder denkt louter instrumenteel.