tsjok
Ik denk dan ook dat Bozenik vooralsnog zeker als miskoop kan worden gekwalificeerd.
Maar het grote verschil tussen Bozenik en Dessers zit hem in het salaris. Ik begreep dat het huidige salaris van Dessers op ruim een miljoen per jaar wordt geschat. Mogelijk zijn er ploegen voor hem in de markt die daar nog een schep bovenop willen doen. Als ik even Google wat Bozenik zo ongeveer mag vangen is dat "slechts" 3,5 ton per jaar. Maakt toch een aardig verschil op een contract van vier jaar.
Een club als Feyenoord moet het op de transfermarkt vooral hebben van (bijna) transfervrije spelers en jong talent. En die laatste categorie is af en toe succesvol (Senesi), af en toe na een tijdje succesvol (Sinisterra), en af en toe misschien gewoon niet (Bozenik?). Zo hebben ze voor komend seizoen met Danilo Pereira da Silva een gokje gewaagd. Ik snap dat zulke spelers momenteel interessanter worden geacht dan een (met alle respect) redelijk wisselvallige spits die zichzelf in de continentale spotlight heeft gespeeld.