Aangemerkt als Foreign Agent.
Gemeenteraadsverkiezingen Polcafepoll
Drietebuul
Wel te weinig wenkbrauwen, iets te grote baard, te kaal en een bril te veel. MAAR TOCH.
Zo is het sprekend Fred Teeven.
Partij van de Arabieren wordt het hier.
- Edited
Tot waarschijnlijk niemands verbazing wordt het hier GL, immer de partij die qua standpunten het dichtst bij mij staat. Nog wel steeds ongelukkig met het wegpromoveren van brokkenpiloot Isabelle Diks naar Groningen. Maar om daar nu lokaal voor te gaan stemmen...
Daarbij ben ik groot fan van de ambitie om de auto zo veel mogelijk de stad uit te jagen en ik vrees dat wanneer GL en PvdA te veel gaan verliezen, plannen misschien toch weer worden afgezwakt.
Ik ga morgen CDA stemmen. Op ene Micheline Paffen.
Bolkesteijn Toch een vooruitgang tov de SGP.
Demonen666 gestemd. Balans gezocht tussen concrete standpunten, ideologie en vertrouwen in de persoon.
- Edited
GroenLinks kwam bij mij overigens ook vrij hoog in de stemwijzers. Toch wel een partij waar ik eigenlijk nog nooit overwogen heb om op te stemmen. Vreemd punt vind ik wel dat ze blijkbaar alle maximale snelheden in de bebouwde kom naar 30km/h willen verlagen. Dat is blijkbaar ook een landelijk standpunt, en dat zal wel zijn waarom GroenLinks Hengelo dit ook in de stemwijzer heeft meegenomen.
Begrijp ik echt niet. Verkeer is juist zo'n micromanagement probleem dat je niet volledig landelijk wil delegeren.
Prima als je echt een fietsstad hebt, om meer OV en fietsen te stimuleren, maar als de Hengelose "ring" naar de snelwegen zo dramatisch zijn aangelegd dat je praktisch het centrum in moet dan is 30km/h echt geen succes. Dan moet je juist investeren in wegen zodat die auto's die naar het buitengebied moeten niet je halve centrum door gaan. De vraag is overigens ook of auto's dan nog steeds gebruik gaan maken van doorstroomwegen of gewoon de woonwijken in gaan. Of wat moet je denken van alle gehuchten waar sowieso al nauwelijks verkeer is.
PolitiekGeaard Dat zijn voor GroenLinks allemaal geen overwegingen. Automobilisten pesten ontmoedigen is gewoon landelijk beleid.
Als je in Amsterdam alles met je bakfiets kan, dan kun je het namelijk overal.
janneke141 30 rijden binnen de bebouwde kom zou de verkeersveiligheid enorm ten goede komen, vermindert vervuiling en geluidsoverlast en wordt gesteund door allerlei experts zoals het swov. Bovendien wil GL altijd uitzondering mogelijk maken voor doorgaande wegen waar dat veilig kan.
Maar ja, gewoon onnozel iets roepen over automobilisten pesten en bakfietsen in Amsterdam is wel makkelijker hè.
Alleen de "voordelen" noemen en niet de nadelen is even makkelijk.
Maar goed, stem er vooral op als je de hele bebouwde kom in een woonerf wil veranderen. Dat is het mooie aan ons kiesstelsel - dat je die mogelijkheid hebt.
janneke141 "voordelen"
:')
- Edited
In binnensteden is een limiet van 30km/u niet meer dan redelijk.
janneke141 Zijn dat geen echte voordelen?
janneke141
Auto ontmoedigen/pesten uit het centrum van grote steden (dat is Hengelo dus helemaal niet) is helemaal geen verkeerd plan wat mij betreft. Maar dat heeft gewoon maatwerk nodig. Men doet net alsof hier met dezelfde ideeën en hetzelfde budget alle infrastructuur aangelegd is.
Amsterdam heeft een prima infrastructuur dat je alles met de fiets af kan. Daarnaast geweldige OV verbindingen. Dat is hier niet het geval. Hier heb je soms in bepaalde straten nog zelfs van die brede straten voor autoverkeer zonder fietsstroken. Van die wegen waar je 30 of 50 mag, maar qua ontwerp 80 technisch ook nog wel kan. Er is in Amsterdam jaren lang beleid gevormd om de auto de binnenstad uit te krijgen. Hier heb je nog gewoon van die ringen die vlak langs de parkeergarages van het centrum gaan, waar ik zelfs langs moet om de snelweg op te komen (en dan woon ik niet in de kern). 30km/h gaat daar helemaal niets voor oplossen.
Inderdaad ja, een randstad partij.
PolitiekGeaard En willen ze gewoon plat 30 invoeren of zijn ze ook van plan de stad zo in te richten dat die 30 in de praktijk gaat werken?
- Edited
Helsinki Ja en nee (mening hè, geen feit uiteraard).
De voordelen op zowel milieugebied als verkeersveiligheid zijn er wel degelijk, maar dat betekent niet dat dit idee de beste manier is om die te bereiken. Je bereikt namelijk meer met minder (oliegestookt) autoverkeer dan met langzamer verkeer. Er ligt een wereld aan kansen nu thuiswerken en elektrische fietsen meer gemeengoed zijn geworden en ook op het gebied van OV is nog genoeg winst te behalen - meer dan met het verlagen van de vmax wat mij betreft. En misschien nog wel belangrijker: ga (landelijk) inzetten op het elektrisch bevoorraden van stedelijke gebieden, zowel richting detailhandel is alle zeshonderd pakketservices. Ga werken met afhaalpunten voor pakketten, in plaats van al die afgeragde dieselbusjes met onderbetaalde chauffeurs door woonwijken te laten crossen (2x, want tijdens de eerste ronde is de helft niet thuis).
En de minder-verkeer-optie geldt ook voor verkeersveiligheid. De meeste ernstige ongelukken gebeuren overigens nog steeds op 80-kilometerwegen buiten de kom, en niet op de paar doorgaande 50-wegen in de stad, die op de meeste plekken zijn uitgerust met stoplichten en vrijliggende fietspaden (overigens: 30-zones werken alleen als ze ook zijn ingericht als 30-zone, dus inclusief drempels, bloembakken midden in het asfalt en meer van dat soort ongein. Voor niets gaat de zon op). Het is echt klein bier, maar wel koren op de molen van de gemiddelde GL-stemmer. Prima, maar mijn feestje is het niet.
janneke141 Ah ja, want GroenLinks is alleen voor 30 in de binnenstad en verder vinden ze het allemaal wel best qua klimaataanpak.
:')
In veel steden is GL ook voor een milieuzone (om die dieselbusjes van je aan te pakken), voor het faciliteren van elektrische mobiliteit, beter en groener OV etc. etc.
Overigens is dat 30 in de bebouwde kom dus heel relatief, dat is communicatief niet zo handig van GL.
En wegen buiten de bebouwde kom, daar gaat de provincie over, niet de gemeente .