• Politiek
  • Wanneer past een verbod op een politieke partij?

Helsinki

Vrij simpel. De angst voor wat extra SGP’ers slaat minder aan dan moslims die islamiseren via de baarmoeder…

Duke Ik snap dat zodra de SGP genoemd wordt, moslims er met de haren bijgetrokken moeten worden door sigme, maar dit voelt zelfs dan wat geforceerd. Ik heb even geen zin om cijfers erbij te pakken, maar we weten toch allemaal wel dat de SGP echt een hogere werpdichtheid zal hebben dan... DENK? Aangezien we het over politieke partijen hebben moeten we het dan maar over DENK hebben, gok ik?

Buiten dat het simpelweg een onzinnig voorstel is.

Tem Ik heb in lange tijd niet zoiets onzinnigs gehoord inderdaad. Het is bijna knap.

sigme Ehm, denk toch dat dit plan op wat andere praktische bezwaren sneuvelt voordat de angst voor de gigantische hoeveelheid moslimkinderen in Nederland überhaupt een rol gaat spelen.

Soort van neuken voor het vaderland de unie dus. Kindjes beetje vanaf jongs af aan indoctrineren dat ze wel op Laurens Dassen moeten stemmen, anders geen eten TikTok vanavond.

• Eur replied to this.

PolitiekGeaard Nee, in dit plan mogen de ouders dus voor de kinderen bepalen wat goed voor ze is. Kinderen krijgen dat stemrecht pas als ze 18 zijn.

Lijkt me wel leuk. Ben je op je vijftiende uit de kast gekomen als homoseksueel en volledig uitgespuugd door je SGP-familie, mogen zij nog een keer extra stemmen op Kees van der Staaij puur omdat jij bestaat.

Helsinki Ik gok dat sigme doelt op het sentiment, en niet op de realiteit.

Ik probeer me een voorstelling te maken van het Kamerdebat dat volgt op het wetsvoorstel-Molurus. En ik denk dat je in dat debat een stuk meer gaat horen over de hordes moslimkinderen waarvan de ouders allemaal op Denk gaan stemmen, dan over de massaproducerende Urkers en Kesterenaars die de SGP aan stemmen gaan helpen. Of het nu terecht is of niet.

Maar ik ben wel benieuwd. Blijkbaar vinden het standpunt 'vrouwen geen (passief) kiesrecht' niet akkoord en zou dat verboden mogen worden. Maar stel dat een bepaalde partij voorstaat om de stemgerechtigde leeftijd naar twintig te verhogen. Mag dat dan wel? Of als een partij je bij de gemeenteraadsverkiezingen alleen stemrecht wil toekennen als je de Nederlandse nationaliteit bezit? Is dat reden genoeg voor een partijverbod?

Eur Ah dan was ik dus een CDA/CU'er geweest tot m'n achttiende. Kan mij wel voorstellen hoe gezellig ik mij wel niet aan de keukentafel had gedragen.

Ook een beetje raar voorstel omdat het impliceert dat ouders de belangen van hun kinderen op het moment niet behartigen in het stemhokje.

De volgende generatie, dat is natuurlijk wat anders.

Helsinki

Bij het publieke sentiment over moslims doet ratio er nooit zo toe, dat weet je toch wel?
            Dat is namelijk het punt, hoewel SGP’ers veel meer zouden profiteren van dit onzalige idee, zou het vermoedelijk veel eerder afgeschoten worden vanwege het sentiment tegen moslims.