janneke141 Hoe zou Rutte hier nu zelf op terugkijken? Zou hij binnenskamers ook zijn niks-aan-de-hand-geen-actieve-herinnering-aan-smoelwerk opzetten, of vindt hij zelf toch ook wel dat het een lichtelijke teringbende geworden is?
Friek janneke141 Ik denk dat Rutte dit hoogstens als een 'moeilijke fase' zal typeren en gewoon weer door wil. Bij jou zit Kaag in je allergie, maar bij mij zitten personen in de allergie die zodanig vergroeid zijn met hun functie dat ze een existentiële crisis doormaken als deze ze ontnomen wordt.
janneke141 Friek Maar Rutte is niet dom. Die ziet ook wel dat alle (of veel) gevallen bewindspersonen een gevolg zijn van de manier waarop hij politiek wil bedrijven.
Friek janneke141 Is het niet beter voor het complete land als die man er gewoon eens mee ophoudt? Gewoon klaar, houdbaarheidsdatum ver overschreden, te veel affaires, daar moet gewoon iemand nieuw en geloofwaardig komen.
Friek janneke141 Dat is misschien nog het meest treurige: dat in een democratie, als je maar charismatisch genoeg bent, je eigenlijk met alles wegkomt. Het geeft mij een reden om eigenlijk niet meer te stemmen.
Molurus Friek Dat is misschien nog het meest treurige: dat in een democratie, als je maar charismatisch genoeg bent, je eigenlijk met alles wegkomt. Het geeft mij een reden om eigenlijk niet meer te stemmen. Zoals ik in een ander topic ook al opmerkte: narcisten doen het goed bij het grote publiek. Ik knap daar ook volledig op af, maar kennelijk waarderen mensen dat.
GSbrder Friek Dat impliceert dat de VVD-kiezer alleen op het charisma van Rutte stemt. Denk dat een deel een negatieve inhoudelijke keuze maakt en een deel een positieve inhoudelijke keuze.
tsjok Op 25 september 2021 werd Mona Keijzer ontslagen als Staatssecretaris van Economische zaken en Klimaat nadat zij zich in de Telegraaf openlijk tegen het kabinetsbeleid over de aanpak van corona keerde. Het bekritiseerde beleid was overigens ook in de Tweede Kamer aangenomen, daarbij stemde Keijzer zelf vóór.
tsjok Keijzer is de twaalfde bewindspersoon van Rutte-III die opstapt of op moet stappen, dat is een record.
Sloggi Minister Grapperhaus licht de Kamer andermaal verkeerd in: Minister Grapperhaus lichtte Kamer verkeerd in over fraude bij Pels Rijcken Landsadvocaat Minister Ferd Grapperhaus was eerder op de hoogte van Frank Oranjes betrokkenheid bij een grote fraudezaak dan diens eigen kantoor. Dat blijkt uit documenten die NRC inzag. https://www.nrc.nl/nieuws/2021/09/28/minister-grapperhaus-lichtte-kamer-verkeerd-in-over-fraude-bij-pels-rijcken-a4059993 (is dit topic de beste plek voor dit bericht?)
Molurus Friek Jullie dachten zeker dat ik voor de grap zei "dit gaat door totdat Rutte het voltallige kabinet is". Gaat gewoon gebeuren.