- Edited
Als je puur naar de poppetjes kijkt, doet CU het wel prima. Geen gesneuvelde bewindspersonen of integriteitskwesties. Zelfs hun staatsecretaris die tijdens de regeerperiode zijn dochter verloor, zit nog op zijn post.
Als je puur naar de poppetjes kijkt, doet CU het wel prima. Geen gesneuvelde bewindspersonen of integriteitskwesties. Zelfs hun staatsecretaris die tijdens de regeerperiode zijn dochter verloor, zit nog op zijn post.
tsjok
Fun fact: in haar dubbelpositie als Kamerlid en minister, stemde Kamerlid Carola Schouten (CU) voor moties van afkeuring gericht op twee collega-bewindspersonen, waarbij één motie ook de handelwijze van het complete kabinet afkeurt, waarmee ze strikt gezien haar eigen handelwijze heeft afgekeurd.
Gewoon de helft een rood kruis. Damn.
Hoe zou Rutte hier nu zelf op terugkijken? Zou hij binnenskamers ook zijn niks-aan-de-hand-geen-actieve-herinnering-aan-smoelwerk opzetten, of vindt hij zelf toch ook wel dat het een lichtelijke teringbende geworden is?
janneke141 Hij zal naar de peilingen kijken en denken: "Wat is dit toch een gaaf land!"
janneke141
Ik denk dat Rutte dit hoogstens als een 'moeilijke fase' zal typeren en gewoon weer door wil. Bij jou zit Kaag in je allergie, maar bij mij zitten personen in de allergie die zodanig vergroeid zijn met hun functie dat ze een existentiële crisis doormaken als deze ze ontnomen wordt.
Friek Maar Rutte is niet dom. Die ziet ook wel dat alle (of veel) gevallen bewindspersonen een gevolg zijn van de manier waarop hij politiek wil bedrijven.
janneke141
Is het niet beter voor het complete land als die man er gewoon eens mee ophoudt? Gewoon klaar, houdbaarheidsdatum ver overschreden, te veel affaires, daar moet gewoon iemand nieuw en geloofwaardig komen.
Friek Een bijzonder groot contingent kiezers vindt kennelijk van niet.
Reya U solliciteert naar een ban?
Het mag niet gezegd worden!
Reya POLCafé is geen democratie.
En nu weer ontopic
janneke141
Dat is misschien nog het meest treurige: dat in een democratie, als je maar charismatisch genoeg bent, je eigenlijk met alles wegkomt. Het geeft mij een reden om eigenlijk niet meer te stemmen.
Friek Het geeft mij een reden om eigenlijk niet meer te stemmen.
Tokkie-alert.
Friek Dat is misschien nog het meest treurige: dat in een democratie, als je maar charismatisch genoeg bent, je eigenlijk met alles wegkomt. Het geeft mij een reden om eigenlijk niet meer te stemmen.
Zoals ik in een ander topic ook al opmerkte: narcisten doen het goed bij het grote publiek. Ik knap daar ook volledig op af, maar kennelijk waarderen mensen dat.
Drietebuul
Waarom zou hier sprake zijn van een alert?