• Politiek
  • Samenwerking/fusie PvdA/GL: een roodgroene toekomst?

Dwersdriever het opstappen van prominente PvdA'ers

Vooral een paar randfiguren die het al tijden niet eens zijn met de koers van de partij. Die kan je beter kwijt dan rijk zijn.

• Duke replied to this.

Dwersdriever De nieuwe partij zal vooral GroenLinks uitstralen verwacht ik. Uit het opstappen van prominente PvdA'ers valt al af te leiden welk geluid het hardste gaat klinken.

Na de provinciale verkiezingen kwam het bezwaar eerder vanuit GL. In veel provincies lieten GL en PvdA elkaar al snel los nadat BBB de PvdA overhaalde om mee te regeren.

Duke

Van hem is het oprecht jammer. Bij Lutz Jacobi heb ik dan weer eerder het idee dat ze in een vergaan verleden is blijven steken.

Reya

Eens hoor, al was ze voor Timmermans wel zo'n beetje de laatste PvdA'er die daadwerkelijk electoraal succes had (weliswaar slechts in Leeuwarden).

• Reya replied to this.

Reya Wat je van iemand die Fries praat niet zou verwachten?

• Reya replied to this.

Dwersdriever Logisch, in een plaats als Nijmegen daalt de kans op coalitievorming als de grotere partijen fuseren. Op landelijk niveau is het logischer dan lokaal.

GSbrder

Voor jou ben je natuurlijk enkel modern als je 15k+ per maand aan passive income hebt.

Duke de laatste PvdA'er die daadwerkelijk electoraal succes had (weliswaar slechts in Leeuwarden).

Zoals vrienden hebben in Albanië: weinig representatief voor de beschaafde wereld.

Duke Maar zit op een totaal andere lijn dan de rest van de partij. Toen ie zich beschikbaar stelde om Ploumen te vervangen als partijleider kreeg ie dan ook nauwelijks steun.

Ik denk ook dat dat de belangrijkste reden is dat ie opstapt.

• Duke replied to this.

remlof
              Hoezo een totaal andere lijn? Is de nieuwe partijlijn dan al bekend? En dat zou toch een brede linkse volksbeweging moeten worden, hoe zou de lijn van Henk Nijboer daarmee botsen?

Reya Zodat je eens per maand kunt lunchen? Passief inkomen is een pipedream voor gierige tattas.

Duke De partijlijn was al jaren een steeds nauwere samenwerking met GL aan te gaan, Nijboer is daar altijd tegen geweest.

• Duke replied to this.

Wie ook geen groot voorstander van het samengaan was is de GroenLinkser Lisa Westerveld. Maar die legt zich er wel bij neer geloof ik. Die zit natuurlijk ook in een andere fase van haar politieke carrière.

• Duke replied to this.

remlof

Oh zo, was even bang dat je het over inhoud zou hebben.

remlof

Pakweg een periode korter in de kamer dan Nijboer. Maar beide ervaren kamerleden en ongeveer even oud. Wat is dan die andere fase?

Duke Dat is nogal een behoorlijk inhoudelijk verschil van Nijboer met de rest van de partij me dunkt.

Duke Westerveld blaakt van ambitie en Nijboer komt volkomen uitgeblust over.

De “ik was even bang dat je het over de inhoud zou hebben” kan in de herhaling.