remlof Dwersdriever het opstappen van prominente PvdA'ers Vooral een paar randfiguren die het al tijden niet eens zijn met de koers van de partij. Die kan je beter kwijt dan rijk zijn.
Duke Dwersdriever De nieuwe partij zal vooral GroenLinks uitstralen verwacht ik. Uit het opstappen van prominente PvdA'ers valt al af te leiden welk geluid het hardste gaat klinken. Na de provinciale verkiezingen kwam het bezwaar eerder vanuit GL. In veel provincies lieten GL en PvdA elkaar al snel los nadat BBB de PvdA overhaalde om mee te regeren.
Reya Duke Van hem is het oprecht jammer. Bij Lutz Jacobi heb ik dan weer eerder het idee dat ze in een vergaan verleden is blijven steken.
remlof Duke Maar zit op een totaal andere lijn dan de rest van de partij. Toen ie zich beschikbaar stelde om Ploumen te vervangen als partijleider kreeg ie dan ook nauwelijks steun. Ik denk ook dat dat de belangrijkste reden is dat ie opstapt.
Duke Reya Eens hoor, al was ze voor Timmermans wel zo'n beetje de laatste PvdA'er die daadwerkelijk electoraal succes had (weliswaar slechts in Leeuwarden).
Reya Duke de laatste PvdA'er die daadwerkelijk electoraal succes had (weliswaar slechts in Leeuwarden). Zoals vrienden hebben in Albanië: weinig representatief voor de beschaafde wereld.
GSbrder Dwersdriever Logisch, in een plaats als Nijmegen daalt de kans op coalitievorming als de grotere partijen fuseren. Op landelijk niveau is het logischer dan lokaal.
GSbrder Reya Zodat je eens per maand kunt lunchen? Passief inkomen is een pipedream voor gierige tattas.
Duke remlof Hoezo een totaal andere lijn? Is de nieuwe partijlijn dan al bekend? En dat zou toch een brede linkse volksbeweging moeten worden, hoe zou de lijn van Henk Nijboer daarmee botsen?
remlof Duke De partijlijn was al jaren een steeds nauwere samenwerking met GL aan te gaan, Nijboer is daar altijd tegen geweest.
remlof Wie ook geen groot voorstander van het samengaan was is de GroenLinkser Lisa Westerveld. Maar die legt zich er wel bij neer geloof ik. Die zit natuurlijk ook in een andere fase van haar politieke carrière.
Duke remlof Pakweg een periode korter in de kamer dan Nijboer. Maar beide ervaren kamerleden en ongeveer even oud. Wat is dan die andere fase?
remlof Duke Dat is nogal een behoorlijk inhoudelijk verschil van Nijboer met de rest van de partij me dunkt.