Dwersdriever Ik kan me eigenlijk nauwelijks voorstellen dat iemand zin heeft op een van de kabinetspartijen te stemmen,
De CU sowieso nog wel, buiten het feit dat ze überhaupt in dit kabinet zitten hebben ze weinig verkeerd gedaan en de achterban van zo'n partij is sowieso wel vrij stabiel. En je moet je al helemaal niet vergissen in de groep die tegenwoordig VVD stemt: die zitten aan de goede kant van de streep en Rutte heeft er alles aan gedaan om ze aan die kant te houden. Dat scoort echt wel punten, hoe zeer wij het er misschien ook mee oneens zijn. Een doorzon tweeverdienersgezin in Gorkum met gesubsidieerde zonnepanelen wordt niet geraakt door de toeslagenaffaire, niet door ellende in Ter Apel en ook niet door de gestegen energieprijzen, want die hebben ook keurig 2x190 euro helikoptergeld gehad.
Het CDA kan zichzelf wel gaan opheffen. Van D66 verwacht ik ook niet zo'n beste uitslag, maar die kunnen over een paar jaar zomaar weer de feniks zijn als er andere partijen in het verdomhoekje zitten.