tsjok mono Vind alcoholarm bier meestal zo matig. Dan drink ik wel frisdrank, of zo. Zit vaak ook een erg bittere bijsmaak aan.
mono tsjok er zijn genoeg prima session IPAs in mijn ogen, maar dat is vaak nog steeds wel 3-4%. Er wordt echter wel steeds serieuzer werk van goede alcoholvrije bieren gemaakt. Het is al lang niet allemaal Buckler meer. ?
tsjok mono Terwijl met Buckler nou niet zo veel mis schijnt te zijn geweest, behalve het imago. Maar het is van voor mijn tijd, nooit gedronken.
mono tsjok Nou ja, het was een pilsner, dat is nou juist bier dat je vooral drinkt om weg te tikken. Zie overigens dat om 20.25 op NPO 2 een reportage komt over de opmars van bierbrouwerijen en ook over de opkomst van alcoholvrij bier.
tsjok Tem Ik ook niet. Laat staan winterbier, dat is meestal alleen maar tering zoet en veel te kruidig. Maar seizoensbier is eigenlijk maar zelden heel lekker, althans de bieren die ik gedronken heb. Lentebock is wel een uitzondering.
mono Tem ik had er laatst de bon bon Bock van het Uiltje van de tap. Dat was een prima Bock, als je tenminste van bier met chocoladesmaak houdt.
sigme Buckler is echt smerig. Het enige goed drinkbare alcoholvrije pils is Jever. Tegenwoordig te koop bij de AH, wel wat duur. In Duitsland is het stukken beter betaalbaar.
Tem tsjok Ja, lentebockjes zijn inderdaad wel lekker. Bij mij kan het nog wel eens wisselen, nu vind ik leffe blond wel weer een lekker biertje en ben ik chouffe ff zat.
sigme remlof Buckler was ook tamelijk oranje, en ik vind de meeste alcoholvrije pilnsners (zeker de Nederlandse) nog steeds allemaal oranje smaken.
Boze_Appel @mono Als je nog wat wil proberen: https://www.beerwulf.com/nl/c/bier/pack/alcoholvrij-pack/
tsjok Net een lokale Barley Wine gevonden in een slijterij bij werk voor vanavond. Daar kom ik niet zo vaak nieuwe meer van tegen die ik nog niet gehad heb. ?