Tem Vorige week had ik een Jopen mooie Nel van de tap. Ik ben niet zo'n fan van IPA maar deze was verrassend goed eigenlijk Niet mijn foto trouwens.
Jan Tem Dat is in de Jopenkerk in Haarlem. Daar heb ik in het verleden (ik werk er niet meer) nog wel een paar keer geld heen gebracht. Jammer alleen dat Jopen altijd 'gewoon best goed' is, maar nooit fantastisch of zelfs maar écht goed.
Tem Jan Ik drink het eigenlijk nooit omdat het me altijd aan die malloot op FOK! doet denken. Maar deze vond ik gewoon helemaal prima. Zeker voor een IPA.
Eur @Tem Trouwens weleens iets van Kaapse Brouwers op? Die hebben een heel mooi tentje in Rotterdam, maar ik vind geen enkel bier van ze lekker om te drinken moet ik zeggen.
Tem Eur Ja, kaapse carrie, kaapse harrie en kaapse karel. Ben er ook niet kapot van al kan ik de karel nog wel waarderen.
Dwersdriever Misschien geen bier, maar wel alcohol. Een interessante whisky-collectie is in Nederland gearriveerd. https://nos.nl/artikel/2254031-whisky-verzameling-van-zagatti-krijgt-museum-in-sassenheim.html
PolitiekGeaard Dit is een aanrader. Lokale brouwerij hier ergens in de buurt. Gewoon een normale pilsener maar dan wel ongefilterd en erg lekker. Je gaat overigens van al die achtergebleven gist wel hele vieze scheten laten de volgende dag.
mono Ik probeer de laatste tijd ook wat verschillende alcoholvrije / -arme speciaalbieren omdat ik m'n alcoholconsumptie door de week toch wat verder wil beperken. De non-alcoholic IPA van v/d Streek is prima, net als de Nanny state van Brewdog. Had ook een Duitse Riegele Liberis, maar die was echt niet te zuipen. ?
tsjok mono Vind alcoholarm bier meestal zo matig. Dan drink ik wel frisdrank, of zo. Zit vaak ook een erg bittere bijsmaak aan.
mono tsjok er zijn genoeg prima session IPAs in mijn ogen, maar dat is vaak nog steeds wel 3-4%. Er wordt echter wel steeds serieuzer werk van goede alcoholvrije bieren gemaakt. Het is al lang niet allemaal Buckler meer. ?
tsjok mono Terwijl met Buckler nou niet zo veel mis schijnt te zijn geweest, behalve het imago. Maar het is van voor mijn tijd, nooit gedronken.
mono tsjok Nou ja, het was een pilsner, dat is nou juist bier dat je vooral drinkt om weg te tikken. Zie overigens dat om 20.25 op NPO 2 een reportage komt over de opmars van bierbrouwerijen en ook over de opkomst van alcoholvrij bier.
tsjok Tem Ik ook niet. Laat staan winterbier, dat is meestal alleen maar tering zoet en veel te kruidig. Maar seizoensbier is eigenlijk maar zelden heel lekker, althans de bieren die ik gedronken heb. Lentebock is wel een uitzondering.
mono Tem ik had er laatst de bon bon Bock van het Uiltje van de tap. Dat was een prima Bock, als je tenminste van bier met chocoladesmaak houdt.
sigme Buckler is echt smerig. Het enige goed drinkbare alcoholvrije pils is Jever. Tegenwoordig te koop bij de AH, wel wat duur. In Duitsland is het stukken beter betaalbaar.