sigme Belgisch bier niks bijzonders en niet goedkoop.

Ben je nu aan het haten op trappist?

7 months later

Onlangs opgedoken in het assortiment van mijn AH. Meer dan prima IPA.

• Duke replied to this.
    20 days later

Friek Met tropisch fruit en citrus? WAT EEN WIJVENZOOI JOH

Friek Gekke marketing, dit is helemaal niet tokkie genoeg.

Ik heb van een vriend trouwens laatst het meest pretentieuze bier ooit gekregen:

Over The Moon Truffled NZ Whisky Barrel-Aged Imperial Stout was aged for 21 months in NZ Whisky Co casks. This black beer presents a glorious harmony of black truffles and single malt whisky with notes of sherried walnuts, milk chocolate, dry spices and Christmas cake, with a lingering red wine finish.

This beer will age gracefully for many years, but is fabulous right now. Do not serve cold! Treat it like you would a port or red wine and serve it in an elegant glass. Only 3840 bottles were produced and each one is hand-numbered.

Hij gaat voorlopig nog de kast in, hier moet een perfect moment voor gekozen worden.

Sloggi
    Ik had inderdaad de mogelijkheid om een complete tray mee te nemen, maar toch maar niet gedaan.

Kratje leek me een beter idee.

Friek
      Ha, die heb ik ook wel eens gehad. Vond het voor het geld prima.

En als je toch bij de Aldi was, ook die Brewdog Aldipa gezien?

Drietebuul En als je toch bij de Aldi was, ook die Brewdog Aldipa gezien?

Nee, assortiment in deze Aldi was vrij beperkt. Er was enkel wat Steenbrugge-bier, de standaard Schultenbrau plus wat varianten (hefeweisse, IPA), en nog een soort nepcorona. Dat was het wel zo'n beetje.

Viel me trouwens ook op dat Aldi qua pauperbier toch behoorlijk gelijk geprijsd is aan de AH. Voor de B-merk pils (Brouwers) betaal je daar dezelfde prijzen.

Friek Ha, daar heb ik net ook een blik van meegenomen om te proberen toen ik net per ongeluk bij de Aldi was.

Friek Een sixpack Grolsch voor €4,19 is dan wel weer een stuk goedkoper dan bij de AH.

Was laatst in Amsterdam, daar bestelden we een lokaal gebrouwen biertje. Dat was IPA-afkeur-technisch ook geen briljant idee 🤣

Best lekker die Schultenbräu IPA.

De AH had Cornet afgeprijsd, dat is toch meer mijn ding 🤣

Duke Dat is mij dan weer te zwaar, zo’n IPA van 6% kan nog net.

Net een paar op en moet toegeven: hij is niet slecht. Heel geniaal ook niet (platte smaak), maar qua prijs/kwaliteit-verhouding geen verkeerde IPA.

Friek maar qua prijs/kwaliteit-verhouding geen verkeerde IPA.

Je krijgt dus geld toe?