Friek Moersleutel is echt een te gekke brouwerij. Bijna alles wat ze maken is geniaal. Sinds kort worden deze en de Motorolie (een stout) bij de ap verkocht zag ik, erg nice.

14 days later

tsjok Verschrikkelijk. Leuk voor ranja op een kinderfeestje maar daar moet je geen bier uit drinken.

remlof Jij drinkt ranja uit een glas met een pootje? 🤨

tsjok Nee ik drink geen ranja. En bier drink ik niet uit glazen met allemaal vrolijke kleurtjes.

• Duke replied to this.

remlof

IPA is geen echt bier, dus dat maakt niet uit.

Ik drink lekker IPA's uit kleurrijke glazen, als dat even zo uit komt. Maakt mij geen hol uit.

Is overigens niet mijn glas. Ik dronk hem uit zo'n glas:

En als afsluiter(?):

Ik zit aan deze. Geen zorgen, het glas is kleurloos.

Oh, en ik heb vandaag de Jopen Ultimate Adventskalender binnengekregen met 24 unieke Jopenbieren er in. Laat december maar komen. 😎

Was in NL voor een begrafenis. En de een z'n dood is de ander z'n bier, dus ook voor het eerst maar eens wat Moersleutelbiertjes meegenomen! Ben benieuwd!

Net nog even een glaasje Gemeente Pils naar binnen geslagen.

tsjok
          Ehm, Motor Oil, Macaroon Machine en die Juicy NEIPA die hierboven ook stond!

4 months later

Ik hou me meestal aan een 'maximaal €2,- per fles' - criterium, dus veel van jullie aangeprezen biertjes zijn mij boven budget. Binnen mijn budget kocht ik laatst deze:

En dat vind ik een aanrader. Zeker voor die prijs 😉.
            Met de huidige inflatie moet ik misschien toch opschalen. Of afschalen. Hmm.

sigme Of in Duitsland bier gaan halen. Kan je er meteen tanken.

remlof

Duitsers houden niet van lekker bier.
                Ik haal er altijd wel lekkere pils, maar Duits bier is matig, en Belgisch bier niks bijzonders en niet goedkoop.
                Gelukkig hebben ze er wel andere bijzonder lekkere dingen, zoals ganzevet, vette kwark, fijn wcpapier, Küchentücher Sparblatt en meer van zulks wat in Nederland niet of nauwelijks te krijg is.