Toch jammer dat op zo'n moment een livestream uit het Witte Huis ontbreekt. Moet toch wel een beetje een sfeertje uit Der Untergang zijn, momenteel.
Amerikaanse politiek #5 - Idiocracy
“The chair declares the joint session resolved,” Pence says.
He drops a gavel and mingling commences.
We don’t know what Trump makes of this because he’s suspended on Twitter.
Wheheh.
14 hele arrestaties. Poepoe. Het is maar goed dat ze de vredige demonstraties van de zomer hardhandig hebben neergeslagen.
Inmiddels wel 52 geloof ik.
Maar da's natuurlijk echt gewoon... ja, he?
Veel van die figuren staan nog wel op beeld, dus best kans dat er nog een hele zooi later worden opgepakt.
Geloof je het zelf?
Geen idee, ik volg Amerika niet goed genoeg om daar een inschatting van te maken.
Trump zal ze nog wel een pardon geven op z'n laatste dag in office.
Ondertussen is één van de republikeinen die aanwezig was in het congres positief getest. Hopen dat hij Mitch heeft geknuffeld.
Helsinki
Ha, ik zag hem er een knuffelen na het einde van de zitting. Ik hoop dat hij het was.
Ik wens Mitch liever geen covid toe, zeker omdat dat ook zou kunnen betekenen dat hij weer andere mensen besmet. Dan beter chronische aambeien.
- Edited
Nu heb ik nooit een al te hoge pet op gehad van het journalistieke niveau van de Gelderlander, maar dit:
Het is duidelijk dat de Amerikaanse democratie 'op beide voeten hinkt', is de analyse van Konstantin Kosatsjov, de voorzitter van de buitenlandcommissie van het Russische hogerhuis. Hij stelt dat het verliezende Trump-kamp genoeg redenen had om de winnaar van fraude te beschuldigen. Volgens Kosatsjov zijn de VS niet langer in de positie andere landen de les te lezen over vrijheid en democratie, laat staan die aan anderen op te leggen.
Die mening wordt gedeeld door zijn collega in het lagerhuis van het parlement, Leonid Sloetski. De steun van Washington aan 'revoluties' en opstanden in Oekraïne, Georgië en Wit-Rusland is volgens hem als een 'boemerang' teruggekomen naar de VS. ,,Dit dreigt te ontaarden in een crisis van het Amerikaanse machtssysteem." Veel Russische commentatoren omschrijven de chaos in de VS als een teken van verdeling en verval.
is toch wel weer een nieuw hoogtepunt.
De voorzitter van het Russische Lagerhuis heet Vyacheslav Volodin (bron). Maar die kun je natuurlijk zomaar verwarren met de voormalige voetbaltrainer van Vitesse.
janneke141 Hahaha wat goed. Hoe krijg je dit voor elkaar