Het kan trouwens zijn dat ik ernaast zit, maar ik heb Rutte even beluisterd en die kondigt aan dat de notulen waarover de ondervragingscommissie de beschikking had worden geopenbaard.
Echter, de afbakening van de opdracht van die commissie
Het doel van de parlementaire ondervraging, zoals opgenomen in de door de Tweede
Kamer vastgestelde onderzoeksopdracht3
, is meer zicht te krijgen op de politieke
besluitvorming en de hoogambtelijke verantwoordelijkheid en betrokkenheid daarbij die
van invloed is geweest op het fraudebeleid bij de kinderopvangtoeslag en de politieke
reactie op signalen over de harde uitkomsten van het fraudebeleid en de ‘alles-of-niets’
benadering. De parlementaire ondervraging richt zich op de periode vanaf 2013 tot de
aanbieding aan de Tweede Kamer van het interim-advies van de Adviescommissie
uitvoering toeslagen in november 2019.
zou betekenen dat de ministerraden in november 2019 daarbuiten vallen want toen was de adviescommissie-Donner al klaar met zijn opdracht. Terwijl, volgens RTL, op 15/11/19 werd afgesproken dat de Kamer 'geen volledig feitenrelaas zou krijgen',
Ik kan even niet letterlijk terugvinden wanneer er is gesproken over het sensibiliseren van Omtzigt is gesproken, maar dat lijkt iets eerder te zijn geweest. Die vind ik persoonlijk minder interessant - het bewust niet informeren van de Kamer is véél kwalijker. Dus als ik dit goed zie, dan komt maandag wel naar buiten dat Hoekstra Omtzigt op het hakblok legt, maar niet dat Rutte samen met de rest van de ministersploeg heeft besloten om informatie achter te houden.