Pompom Drietebuul Idd. Ik luisterde toen al naar de bekende koude Noorse bands en vroeg me af waarom al mijn metalende collega pubers zo stoer deden over dat slappe spul waar ze naar luisterden. 😉
Myst Drietebuul Ik wilde dit horen in de kroeg: Maar ik moest het doen met Linkin Park en System of a Down. Want dat was wel cool.
Drietebuul Myst Ja, lekker hoor. Zelfs hier in de buurt hadden we wel wat kroegen voor de wat stevigere muziek, maar daar stond je destijds toch 9 vd 10 keer te moshen op een of andere slappe Hatebreed-kopie uit de regio, of de zoveelste "doorstart" van het punkcoverbandje van de stamgasten. En de CoF-shirtjes natuurlijk allemaal een beetje duister met hun glaasje rode wijn in de hoek staan om hun beste vampierimpressie te geven, hopen dat ze mysterieus genoeg ogen om de bigtittygoth-gf's zover te krijgen op hen af te stappen.
Pompom Drietebuul hopen dat ze mysterieus genoeg ogen om de bigtittygoth-gf's zover te krijgen op hen af te stappen. 🤣
Drietebuul Luda Dat is een veel aangenamere stijl van rappen dan wat je de laatste pakweg 10 jaar vooral hoort. Hier vandaag weer aan de sea shanties, naar aanleiding van deze video. Is dan ook een klapper van een hit: En dan nog wat klassiekers:
Drietebuul Nieuwe single van Mogwai: Is toch bijzonder radiovriendelijk voor een band die ook met gemak een paar minuten lang een feedbackloop op een plaat zet.
PolitiekGeaard Ik weet niet of hier nog mensen te porren zijn voor 90s dance/rave muziek. Maar ik vond dit wel een leuke die ik tegenkwam op de Sound on Sound (muziekproductie) channel: Een jongen uit London die z'n persoonlijke studio volledig heeft ingericht met 90s gear, Amiga computers etc. om 90s jungle DnB te kunnen maken precies zoals het in die tijd werd gemaakt. Dus alle digitale limitaties die het geluid zo herkenbaar maakten. En het resultaat is in mijn ogen eigenlijk niet te onderscheiden van nummers zoals toen:
Drietebuul Toch wel een beetje uit kunnen kijken naar vandaag: NIEUW album van Wardruna gedropt. Afgelopen nacht dus koptelefoontje gepakt, regenjas aan, en hier door wat akkers en bossen gebanjerd. De innerlijke viking leeft.
Drietebuul De laatste paar dagen ben ik een beetje nostalgisch over de DnB-feestjes van weleer. De covidpandemie is een slecht moment om te beginnen met het zijn van een oude lul. Dus daarom maar een lijstje voor een kort DIY-drum 'n bassfeestje.