Centraal beurs- en economietopic deel 2
- Edited
Reya Denk dat multinationals bovengemiddeld afhankelijk waren van de expatregeling (30% regeling in box 1). Die is soberder geworden, omdat minder belasting innen van expats electoraal vrij slecht ligt. Multinationals betalen hogere salarissen, de box 1 verlaging is vooral richting de lagere inkomens gegaan. Dus voordeel voor Ahold, minder voordeel voor Shell.
Dat zal maar bedrijventerreinen gaan nog wel als warme broodjes over de toonbank.
Maar het is inderdaad een fors probleem, hier komt gelukkig een nieuw hoogspanningsstation, dat geeft over een paar jaar weer wat lucht. Maar bedrijven die nu vele miljoenen willen investeren om van het gas af te gaan worden behoorlijk gefrustreerd..
GSbrder Die is soberder geworden, omdat minder belasting innen van expats electoraal vrij slecht ligt.
Ja, of gewoon omdat er niet echt een zinnige reden is om die groep cadeautjes te geven.
janneke141 Als iemand op latere leeftijd naar Nederland komt, heeft die hier geen opleiding en opvoeding genoten en is de wederzijdse afhankelijkheid lager. Lijkt me een valide reden een lagere bijdrage te verwachten.
- Edited
Dat is en blijft een enorm issue. Nederland zit op heel veel vlakken aan het einde van zijn groeiruimte, maar voor het business model van ons land en zijn inwoners is verdere groei eigenlijk noodzakelijk. Vandaar dat we van crisis naar crisis hobbelen.
Sloggi Ik heb hier hard om moeten lachen. Ik mag hopen dat dit gewoon valt onder de beleidsvrijheid van de overheid, die nota bene ook nog eens grootaandeelhouder van Schiphol is.
Dwersdriever Nou ja, Nederland kan best verder groeien. Maar niet alles kan, niet alles kan overal en al helemaal niet overal tegelijk.
We kunnen best naar 30 miljoen inwoners groeien maar dan hou je geen natuur meer over en de algehele kwaliteit van de leefomgeving zal er ook niet beter bepaald van worden.