tsjok Nou ja, de zorgvraag stijgt ook lijkt me, dus het contingent verplegend personeel moet ook meer doen. En net als het onderwijs is de politie bij uitstek een politieke speelbal, die zich maar heeft aan te passen aan de wensen van ieder nieuw kabinet en iedere scheet in de Tweede Kamer.
Ik heb geen cijfers paraat, dus ik weet ook niet of er zo veel bezuinigd is op de politie. Meer blauw op straat is volgens mij al 15 jaar een kreet van ieder kabinet, maar kennelijk lukt dat nog niet zo erg.
Wat in elk geval duidelijk is, is dat de politie zijn huidige takenpakket bij lange na niet aankan. Er is denk ik de nodige winst te behalen door te stoppen met het beveiligen van commerciële evenementen, geen 100.000 manuur meer steken in wat criminelen die elkaar afknallen en al helemaal niet ingaan op de wens van CDA en CU om jacht te gaan maken op recreatieve drugsgebruikers.
Er zit nog wel een overeenkomst tussen zorg-, onderwijs- en politiemedewerkers die klagen over de werkdruk denk ik. Misschien projecteer ik een beetje te veel mijn eigen ervaring, maar ik denk dat het nog niet eens zo zeer het probleem is dat die mensen hun werk niet aankunnen, maar dat ze niet kunnen doen wat ze zouden willen, namelijk de mensen (of kinderen) die ze willen helpen de aandacht geven die ze nodig hebben. Dat frustreert enorm.