tsjok Duke Goede voorlichting is ook veel belangrijker. "Ga niet op de weg staan als daar voertuigen aan komen, stelletje debielen" Postbus 51
janneke141 Duke Een beetje sociale controle zou ook al een hoop schelen. Als je daarnaast staat, dan trek je zo'n mens toch van de weg af.
Linus Het probleem is natuurlijk ook wel dat veel mensen al vrij dronken zijn (zeker die lui op de bergen) en het niet allemaal even helder meer nadenkt. En dat mensen niet door hebben dat wielrenners (zeker een peloton) heel snel gaan.
janneke141 Myst Ik neem aan dat er ook nog wel een renner geschoffeld wordt door een volgwagen of -motor.
Reya janneke141 Merijn Zeeman (ploegbaas Jumbo) wil dat het hele parcours voortaan wordt afgezet met hekken om het publiek van de straat te houden. Valt me nog mee dat hij niet voorstelt om voortaan enkel op de baan te rijden.
Duke Reya Alleen nog afgesloten circuits. De methode om Zandvoort, Spa, Assen en Silverstone te verduurzamen. En ook handiger voor de kaartverkoop.
tsjok Dwersdriever Heel opvallend ja. Een debiel met een bord kan nog een keer overkomen maar ze liggen echt om de haverklap weer.
Myst Dwersdriever Het is toch elk jaar wel raak? Kan me niet een rustige eerste week herinneren zonder grote slachtoffers. Anyway, Jumbo kan deze Tour wel in de prullenbak gooien.
janneke141 En Roglic ook op de keien. Misschien moeten die Jumbo's eens wat beter op de fiets blijven zitten.
tsjok En weer een valpartij. Sagan en Yates hard tegen de vlakte vlak voor de finish. Edit: Ewan, niet Yates.