Thijs Zonneveld heeft na afloop met Pogacar gepraat en die vertelde dat Van der Poel van te voren naar Pog en Rog was gekomen om te vragen of ze te porren waren voor een aanval vanaf de eerste keer de Mûr. Pogacar dacht dat het een grapje was totdat Van der Poel echt ging en toen was het te laat om mee te gaan. Anders had hij het wel gedaan.

Jammer, want dat was wel heel episch geweest als hij gewoon plots met de Slovenen weg was gereden.

Merijn Zeeman (ploegbaas Jumbo) wil dat het hele parcours voortaan wordt afgezet met hekken om het publiek van de straat te houden.

Hallo, Boels verhuur? Preudhomme hier, ik wil graag 400 kilometer dranghek bestellen. Kan dat bij jullie?

janneke141

Kansloos voorstel inderdaad. Bij de tour met al haar middelen misschien wel een keer te doen maar bij al die andere koersen echt niet. Goede voorlichting is ook veel belangrijker.

Duke Goede voorlichting is ook veel belangrijker.

"Ga niet op de weg staan als daar voertuigen aan komen, stelletje debielen"

• Postbus 51

Duke Een beetje sociale controle zou ook al een hoop schelen. Als je daarnaast staat, dan trek je zo'n mens toch van de weg af.

Het probleem is natuurlijk ook wel dat veel mensen al vrij dronken zijn (zeker die lui op de bergen) en het niet allemaal even helder meer nadenkt.

En dat mensen niet door hebben dat wielrenners (zeker een peloton) heel snel gaan.

Ik voorspel vast nog een incidentje met een toeschouwer ergens op een berg.

Myst Ik neem aan dat er ook nog wel een renner geschoffeld wordt door een volgwagen of -motor.

janneke141 Merijn Zeeman (ploegbaas Jumbo) wil dat het hele parcours voortaan wordt afgezet met hekken om het publiek van de straat te houden.

Valt me nog mee dat hij niet voorstelt om voortaan enkel op de baan te rijden.

• Duke replied to this.

Reya

Alleen nog afgesloten circuits. De methode om Zandvoort, Spa, Assen en Silverstone te verduurzamen. En ook handiger voor de kaartverkoop.

Gesink is gevallen en heeft opgegeven, lees ik. Roglic houdt zo wel weinig over.

• Duke replied to this.

En Roglic ook op de keien. Misschien moeten die Jumbo's eens wat beter op de fiets blijven zitten.

Dwersdriever Heel opvallend ja. Een debiel met een bord kan nog een keer overkomen maar ze liggen echt om de haverklap weer.

Dwersdriever Het is toch elk jaar wel raak? Kan me niet een rustige eerste week herinneren zonder grote slachtoffers.

Anyway, Jumbo kan deze Tour wel in de prullenbak gooien.

Daar gaat weer een heel team. Haig lijkt niet bij bewustzijn.

Dit gebeurde twintig jaar geleden echt niet. Fuck het nieuwe wielrennen.