janneke141 Denk ook niet zoals ze op Eurosport zeiden dat vandaag de beslissing valt

• Duke replied to this.

Chewie

Neuh, de Italianen weten het wel mooi uit te tekenen. Dit blijft spannend...

Terwijl iedereen naar een toffe Giro rit zat te kijken, keek ik naar de wedstrijd Spanje. Was geen zak aan. :') Al gun ik Dan Martin altijd alles en was het goed om Terpstra weer eens vooraan te zien rijden.

Gerucht is trouwens dat ze zondag niet de Tourmalet op mogen. Was natuurlijk te verwachten, maar toch jammer.

Linus zoals de Belgische commentator het treffend zei: de hele etappe was als een lange geeuw. Wat is de Vuelta toch ook altijd saai

Doedezemaar

Ik vind de Vuelta eigenlijk helemaal niet zo saai normaal gesproken en de vorige twee etappes waren prima. Ik denk dat het iets te maken heeft met wat de commentatoren ook zeiden; er ligt minder druk op. Mensen stappen makkelijker af, maar ze durven vaak ook meer. Het is ook de GT waar de meeste teams wel wat jonge renners naar durven te sturen. In mijn opinie is de Tour de saaiste van de drie.

Daarbij werden de renners gisteren bijna vertrappeld door een paar wilde pony's, hartstikke leuk.

Doedezemaar

heb vooral de slotklim gezien. Die was goed genoeg om vermakelijk te zijn.

Gedoe in de Giro: er stond vandaag een vlakke rit van 258 km op het programma van Morbegno naar Asti. De renners zijn echter in protest gekomen en in reactie daarop heeft de organisatie vlak voor de start (sommige renners stonden blijkbaar al klaar) besloten om de etappe ruim 100 kilometer in te korten. Nu moeten alle renners per bus vervoerd worden van Morbegno naar Como op 150 km van Asti. De start daar staat gepland om 12:30.

• Duke replied to this.

tsjok

Was ook wel vrij kansloos in deze fase van Giro zo'n idioot lange vlakke rit..

Duke Ja, eens. De Giro-organisatie wordt zo geroemd om het parcours doorgaans maar dit is wel een maffe beslissing. Of hoopten ze dat de klassementsrenners een dagje konden bijkomen voor de laatste bergrit morgen?

Ook gek dat dat dan nu halsoverkop vlak voor de start wordt besloten en niet gisteravond of vorige week of zo.

Dat is ook wel zinloos lang in een grote ronde.

Het is vooral een ouderwetse rit. In het verleden zaten er volgens mij best vaak ritten van ruim 200 kilometer in koersen.

Dwersdriever

Klopt, het kan op zich ook prima en draagt ook wel bij aan de totale beleving en vermoeiing maar dan liever wat meer aan het begin van de ronde.

Dit jaar wordt het meeste toch gewonnen door renners die voor wielrenbegrippen jong zijn. Zou de tijd van de veteranen van 30+ voorbij zijn?

We moeten natuurlijk nog zien of Roglic de Vuelta wint, maar het lijkt er vooralsnog op dat jongere renners het in de grote rondes langer volhouden en op het eind beslissend boven komen drijven.

En daar ging het hele Team JV omdat Roglic aan het kloten was met een regenjasje op het verkeerde moment. :') R.I.P. klassement van Kuss.

De finale van vandaag was wel zeer de moeite waard.

Myst Heerlijk spektakel. Het is ook gewoon echt een heel erg leuk wielerseizoen.

Fijne afleiding tijdens het thuiszitten. Fijn commentaar ook op de Belg vandaag.

Heb ook genoten, mooi ook dat Poels ook bij de toppers zat.

Mooie finale weer in Spanje. Roglic pakt grotendeels vlakke etappe en staat nu op een paar seconden van rood.