Dat is ook wel zinloos lang in een grote ronde.
Wielrennen #2
Het is vooral een ouderwetse rit. In het verleden zaten er volgens mij best vaak ritten van ruim 200 kilometer in koersen.
Klopt, het kan op zich ook prima en draagt ook wel bij aan de totale beleving en vermoeiing maar dan liever wat meer aan het begin van de ronde.
Dwersdriever Voor de oorlog reden ze er ook 400 volgens mij.
janneke141 In 1919 nog gewoon gemiddeld (!) 370 km per etappe in de Tour, met de langste op 482 km. Stelletje aanstellers tegenwoordig.
Moet wel bij opgemerkt dat maar 11 renners van de 67 de eindstreep haalden. En eentje daarvan werd gediskwalificeerd omdat hij een deel met de auto had gedaan.
Dit jaar wordt het meeste toch gewonnen door renners die voor wielrenbegrippen jong zijn. Zou de tijd van de veteranen van 30+ voorbij zijn?
We moeten natuurlijk nog zien of Roglic de Vuelta wint, maar het lijkt er vooralsnog op dat jongere renners het in de grote rondes langer volhouden en op het eind beslissend boven komen drijven.
- Edited
En daar ging het hele Team JV omdat Roglic aan het kloten was met een regenjasje op het verkeerde moment. :') R.I.P. klassement van Kuss.
De finale van vandaag was wel zeer de moeite waard.
Myst Heerlijk spektakel. Het is ook gewoon echt een heel erg leuk wielerseizoen.
Fijne afleiding tijdens het thuiszitten. Fijn commentaar ook op de Belg vandaag.
Heb ook genoten, mooi ook dat Poels ook bij de toppers zat.
Mooie finale weer in Spanje. Roglic pakt grotendeels vlakke etappe en staat nu op een paar seconden van rood.
- Edited
Roglic is wel bizar goed. Ging als een raket.
Duke Sterker nog, hij heeft rood. Er zat een gaatje in het pak.
Ja, dat zag ik ook gebeuren. Heerlijk zooitje ongeregeld
Jezus, ze vallen bijna om
Beestachtige berg inderdaad.
Maar toch goed gedaan van de kopmannen, geen van allen echt door het ijs gezakt.
Net het nieuwe schema voor de Tour de France even bekeken. Het ziet er niet overmatig spectaculair uit. Veel ritten voor sprinters en vluchters en weinig ritten waar de kopmannen zelf aan de bak moeten. Het zal wel spannend worden met kleine tijdsverschillen, maar ik verwacht dat de commentatoren hun kaartenbakken met anekdotes komende winter weer flink moeten gaan uitbreiden om de tijd te vullen.
- Edited
Hopelijk mag Herbert weer voorlezen uit het kastelenboek.
Maar misschien is het wel beter, meer ploegen zullen dan naar de tour gaan met een team zoals Sunweb, Bora of Quickstep. Zij waren toch wel de smaakmakers vaak, terwijl de kopmannen achter de gele trein aanreden.
Linus Vooral ook de ploeg van Van der Poel hoop ik.