Jumbo stopt eind volgend jaar als wielersponsor (en ook bij het schaatsen).

Hopelijk vinden ze weer een Nederlandse sponsor. Anders kan je de ontwikkeling van de Nederlandse jeugd wel vergeten, en het is al knudde bij het wielrennen.

Met de wielerploeg komt het verder wel goed. Ik kan mij niet voorstellen dat niemand interesse heeft om hun naam op het shirt van dit team te krijgen. Zo belachelijk veel geld stak Jumbo er nou ook weer niet in en het is momenteel de beste ploeg ter wereld (bij de mannen). Voor de schaatsers zal het lastiger worden.

Heb vanmorgen pas Dwars door Vlaanderen kunnen kijken. Aparte tactiek van Trek om breed over de weg heel traag zo'n bergje op te rijden. En uiteindelijk toch weer Jumbo. Vijf van de zes in de grote Vlaamse wedstrijden tot nu toe.

Linus Nederland heeft de meeste monumenten gewonnen in de afgelopen jaren. Dus zo slecht staat het wielrennen er niet voor. De analyse die ik recent hoorde of las is dat er behalve Arendsman weinig klim/rondetalent is. Aan de andere kant zijn er wel veel gearriveerde en talentvolle sprinters.

Wielrennen is echter een sport waar je niet persé al op je achtste fulltime mee bezig hoeft te zijn om op volwassen leeftijd de top te kunnen halen. Net als bij roeien en bobslee is de sport ook geschikt voor zij-instromers. Evenepoel en Roglic zijn twee van de vijf beste renners ter wereld. Maar zijn pas op relatief late leeftijd competitief gaan wielrennen.

Ook in Nederland hoor ik wel namen van jongens die enorme wattages kunnen trappen, maar nooit serieus gefietst hebben. Dus wie weet wat er de komende jaren plotseling tevoorschijn komt. Niet iedere wielrenner is Mathieu van der Poel die de sport met de paplepel krijgt ingegoten.

Wielrennen bij het ontbijt. Heerlijk. De Vlaamse obsessie met de koers. Jan Bakelands is geweldig.

Zijn ze nu al bezig bij Sporza? Jeetje.
      Tevens wel heel veel zin in vanmiddag.

Nu inderdaad nog even wat meegepakt. Ben namelijk bang dat ik het vanmiddag moet missen…

Linus Altijd integraal. 😁

Ik moet het wel deels opnemen en de uitslag zien te vermijden, want ik heb vanmiddag nog een zeer matig gepland overlegje staan.

Ik moet 'm helaas ook missen 🙁 Volgende week maar inhalen op de keien.

Wat een absurde actie van Maciejuk. Zelden vertoond. En dan ook zo achteloos omkijken, wat bezielt je?

Geen Van Aert, dus sowieso een geslaagde koers.

Wat een heerlijke race (minus die enorme valpartijen). Ik had stiekem een beetje gehoopt dat Pedersen het zou redden omdat hij zo fantastisch aanvallend reed.

Pogacar uiteraard de verdiende winnaar. Ik merk dat ik soms nog steeds verbaasd ben over hoe bizar goed die jongen is. Uiterst bizar om iemand Vlaanderen en de TdF te zien winnen.

Linus Ik noem een Merckx. Ik noem een Bobet.

Heb het net teruggekeken. Wat een explosie op de Oude Kwaremond. En wat heeft Van der Poel uiteindelijk toch ook een toprace gereden.

En weer geen Vlaamse winnaar.

6 days later

Wow. Wat een finish. Wat een contrast tussen de winnares en de verliezers.