De laatste keer Herbert en Maarten samen. Einde van een tijdperk.
Wielrennen #2
Plezierige nieuwe commentator bij de vrouwen. Mooie zege Vollering.
Pogi rijdt weer eens alles op een hoop.
Naast die handvol geweldige renners lijkt de rest kleine kinderen.
Duke Wout Poels zei voor de race inderdaad zoiets. 'Hoe gaan jullie Pogacar bestrijden?' 'Niet.'
Hij sprak over demarreren waar dat helemaal niet kan. En dat hij toch best aardig traint, maar zich bijna een amateur voelt in vergelijking.
- Edited
Hij vond het zelfs zielig voor zichzelf en de anderen.
Inderdaad, deze commentator was echt fijn. En als hij de vrouwenritten doet, kan Dijkstra dan de mannen doen i.p.v. v/d Berg? En verder natuurlijk het einde van D&D. Ik weet dat het blasfemie is, maar ik luisterde graag naar die twee samen. Soort van gevoel van zomer. Zoveel dagen naar hun gezemel over kastelen en wielrengerelateerde nonsense geluisterd als ze de TdF deden.
Beide wedstrijden waren maar matig door inderdaad het overwicht van Vollering & Kopecky (vrouwen) en Pogacar (bij de mannen). De enige vraag was wie van de twee vrouwen zou winnen. Weer was ook waardeloos trouwens, jammer.
Er is wel wat commentaar op de wagen van koersdirecteur Van Vliet, die wel erg opzichtig voor Pogacar bleef rijden terwijl die Ier probeerde terug te komen.
Als je zag hoe makkelijk Pogacar na die lekke band terugkwam en daarna het verschil maakte geloof ik niet dat dit veel uit zou maken.
Nee, ik ook niet. Maar toch hoort het niet, natuurlijk.
janneke141 Van Vliet is een beetje te veel in zichzelf gaan geloven. Aan de andere kant, het komt vooral vanuit België. Die zijn altijd wat kritischer als het op dingen in Nederland aankomt.
- Edited
Linus Het zal wel een gevolg zijn van de zaak rond Danny Nelissen.
Ik vond het vooral tijdens wat saaiere etappes meestal fijn om naar D&D te luisteren. Ze hadden een bepaalde chemie, Ducrot is een oorspronkelijke denker en Dijkstra heeft het type dad-humor dat ik wel kan waarderen. Als het spannend wordt, keek ik altijd naar de Belg vanwege de kennis van Wuyts en De Cauwer.
Maar de Vlaamse tv is inmiddels bijna niet meer aan te zien. De Vlaamse Leeuw brult nu vanaf minuut 1 de commentaarcabine uit. De Cauwer is te oud om Van Nieuwkerke te redden. Of Schotte. Ik heb nu meestal Discovery Plus aanstaan met Nederlands of Engels commentaar. Vooral de Engelsen hebben fijne stemmen, geven gewoon commentaar bij wat er gebeurd en vooral Sean Kelly als co-commentator is echt waanzinnig goed. Breukink en Kroon bij de NL-streams ook trouwens.
Ik denk niet dat Dijkstra nog terugkomt voor de Tour de France. Zijn rug schijnt dat echt niet meer te trekken. V/d Berg is een duidelijk mislukt experiment. Laat die maar Padel of zo gaan doen.
- Edited
Ik vind de stem van Stef Clement ook erg prettig om naar te luisteren. Al weet ik niet eens meer zeker of hij nu bij de NOS of bij Eurosport zit...
Dijkstra & Ducrot had een bepaald cult-gehalte. Alsof je naar Samson & Gert keek, je wist precies wat je kon verwachten. Met zijn grote kastelenboek en de grappen over kano's en Voeckler enzo. Het hoorde er gewoon bij. De Belg misschien inhoudelijk wel wat beter, maar in de loop van de tijd steeds chauvinistischer geworden. En ik heb niet altijd zin in de 100 reclameblokken van Eurosport. Die ook nog eens bijna alleen maar reclame voor Eurosport bevatten.
Misschien dat Dumoulin in de toekomst wel commentaar bij de koers wil gaan doen. Slimme vent, heeft best een hoop kennis en ook een fijne stem om naar te luisteren.
Stef Clement is NOS en ik kan hem ook erg waarderen. Hij bereidt zich goed voor, is enthousiast en is niet te nadrukkelijk aanwezig. Fijne toevoeging aan het team. Hij deed het ook prima op de motor trouwens. Al was het een beetje onnodig om twee NOS-journalisten op een motor te zetten bij de Amstel Gold.
Eurosport kijk ik alleen wanneer het nodig is. :p Maar dat komt inderdaad door de reclames. Niks mis met Karsten & Jeroen. In het verleden waren er nog wel eens ongemakkelijke stiltes en had Karsten iets negatiefs over zich (zeker bij lange Giro-etappes waar niks gebeurde), maar inmiddels loopt dat duo wel lekker.
Linus Als je andere sportliefhebbers kent. Je kunt met maximaal vier mensen tegelijk naar Discovery Plus kijken. Kost zes euro per maand voor alle Eurosportprogrammering. Inclusief on demand. En je krijgt er nog een berg reality-programmering bij. Ik heb een voordelig jaarabonnement, maar kan dat nu niet meer vinden.
Ik heb overigens nog nooit Amstel Gold gedronken. Kan me ook niet herinneren het bier ooit ergens tegen te zijn gekomen behalve rond deze koers.
Dwersdriever Amstel Gold bestaat ook al heel lang niet meer volgens mij. Opvallend eigenlijk dat ze de naam niet hebben veranderd.
- Edited
Ik vind het al bijzonder op zich dat je een sportevenement nog steeds naar een alcoholische drank mag vernoemen.
En de 'Amstel Race' zou niet klinken.
Is volgens mij ook al een haarborstel twintig niet meer te krijgen. Ofwel sinds het speciaalbierassortiment in Nederland (en dan vooral de supermarkten) wat serieuzer werd.
Duke Ik hoorde in de Rode Lantaarn gistermiddag dat het schijnbaar in Caribisch Nederland nog te krijgen is. En dat er een café is in Utrecht waar het zo goed getapt wordt dat gewone Amstel daar lekker is.