- Edited
Wielrennen bij het ontbijt. Heerlijk. De Vlaamse obsessie met de koers. Jan Bakelands is geweldig.
Wielrennen bij het ontbijt. Heerlijk. De Vlaamse obsessie met de koers. Jan Bakelands is geweldig.
Zijn ze nu al bezig bij Sporza? Jeetje.
Tevens wel heel veel zin in vanmiddag.
Nu inderdaad nog even wat meegepakt. Ben namelijk bang dat ik het vanmiddag moet missen…
Linus Altijd integraal.
Ik moet het wel deels opnemen en de uitslag zien te vermijden, want ik heb vanmiddag nog een zeer matig gepland overlegje staan.
Ik moet 'm helaas ook missen Volgende week maar inhalen op de keien.
Sloggi Maandag :-)
Wat een absurde actie van Maciejuk. Zelden vertoond. En dan ook zo achteloos omkijken, wat bezielt je?
Geen Van Aert, dus sowieso een geslaagde koers.
Wat een heerlijke race (minus die enorme valpartijen). Ik had stiekem een beetje gehoopt dat Pedersen het zou redden omdat hij zo fantastisch aanvallend reed.
Pogacar uiteraard de verdiende winnaar. Ik merk dat ik soms nog steeds verbaasd ben over hoe bizar goed die jongen is. Uiterst bizar om iemand Vlaanderen en de TdF te zien winnen.
Linus Ik noem een Merckx. Ik noem een Bobet.
Heb het net teruggekeken. Wat een explosie op de Oude Kwaremond. En wat heeft Van der Poel uiteindelijk toch ook een toprace gereden.
En weer geen Vlaamse winnaar.
Mooie race bij de vrouwen.
Wow. Wat een finish. Wat een contrast tussen de winnares en de verliezers.
Absoluut, ben blij dat ik toch ben gaan kijken. Het vrouwenwielrennen was dit jaar tot nu toe weinig aan, maar deze wedstrijd had alles. En wat een ontzettend leuke (en terechte) winnares!
Voor het tweede jaar op rij een Nederlandse overwinning in Roubaix, toch wel bijzonder.
Zekers, sowieso mooie editie. Wat een klasbak is die Philipsen toch ook. De beste sprinter van het moment zijn en dan ook gewoon dit nog steeds heel goed kunnen.
Ik had het wel heel erg te doen met WvA. Die bizarre druk vanuit België moet echt heel zwaar zijn, Ik had hem wel de verlossing gegund, zeker omdat hij gewoon heel goed was vandaag. Hopelijk pakt hij nog wel iets groots dit jaar.
Sloggi
Die kopgroep vol favorieten is ontstaan door een vroege aanval van WvA. Dat hij vervolgens Laporte verliest terwijl o.a. Philipsen erbij komt en de beste dag van zijn leven heeft, was gewoon grote pech voor hem. Vroeg aanvallen was gekkenwerk geweest, daarbij was het naderbij komen van G2 met de twee JV-renners zijn enige kans om Philipsen op te roken.
Pogacar en Van der Poel zijn fantastisch om naar te kijken. Maar zo rijden kan alleen maar wanneer je de allerbeste bent (en een beetje gek).
Linus Die kopgroep vol favorieten is ontstaan door een vroege aanval van WvA.
Teaminspanning van Jumbo dacht ik.
Sleutelmoment voor het laf rijden is wat mij betreft het moment dat Matje en WvA alleen komen na de demarrage op dat heuveltje en WvA niet mee doorrijdt.
VDP was in ieder geval de beste in koers, terechte winnaar.