Als er iemand Amazon Prime heeft. Kun je checken of je All In de docuserie over Jumbo Visma kunt vinden? Hij zou te zien moeten zijn, maar hoe ik ook zoek...niks.

Dan ligt het aan mijn buitenlandse login. Thanks.

15 days later

Ik kon eindelijk weer eens een stukje wielrennen meepakken vanmiddag, en werd niet teleurgesteld. Ik vind Milaan - San Remo nooit zo boeiend, maar dit was wel een aardige opbouw naar de finale.

Heb het weer succesvol gemist 😄

Het was de eerste Nederlandse overwinning sinds Hennie Kuiper in 1985. Kuiper kon het zelf zaterdag niet zien, zijn vakantiehuisje in Frankrijk heeft niet de juiste zenders op televisie, maar hij laat optekenen dat hij vroeger in de tuin bij de Van der Poels nog heeft gevoetbald met Matthieu. Kuiper is door de geschiedenis in Nederland een beetje vergeten, maar is zonder meer een van de vijf beste renners die dit land ooit heeft voortgebracht.

4 days later

janneke141 Real life meet up van het WhatsApp-groepje. Mooie overwinning voor Van Aert en goede voorbode voor volgende week. En weer niks voor QuickStep.

In Catalonië is het ook enorm interessant. Geweldig duel tussen Roglic en God. Net weer een geweldige demarrage van Evenepoel met antwoord van Roglic.

Wielrennen is echt zo leuk op het moment.

Minder spannend, maar ik blijf het team van Jumbo-Visma wel bijzonder vinden eigenlijk. Met uitzondering van dat gedoe tussen Valter en Benoot in de Strade is het eigenlijk altijd een team waar iedereen (incl. de grote namen) tot heel veel bereid is om een teamlid te helpen. Gent-Wevelgem is geen klein cadeau. Nu is Laporte een extreem luxe knecht die keihard werkt voor zijn kopmannen ondanks zijn eigen grote talent, maar dit is van een ander kaliber dan een etappe in Parijs-Nice cadeau geven.

Nu moeten de heren Wilco nog aan een overwinning helpen.

Het vrouwenwielrennen is tevens niks meer aan. JV heeft nog voldoende tegenstand bij de mannen, bij de vrouwen rijden praktisch alle goede wielrensters (minus 5 ofzo) bij SDW en ondanks regelmatig matig ploegenspel winnen ze lekker toch alles. Ik kijk wel weer wanneer ze weer een ronde gaan doen en Van Vleuten iedereen sloopt op een berg.

Begint toch te ruiken naar Gewiss Ballan toestanden...

Jumbo stopt eind volgend jaar als wielersponsor (en ook bij het schaatsen).

Hopelijk vinden ze weer een Nederlandse sponsor. Anders kan je de ontwikkeling van de Nederlandse jeugd wel vergeten, en het is al knudde bij het wielrennen.

Met de wielerploeg komt het verder wel goed. Ik kan mij niet voorstellen dat niemand interesse heeft om hun naam op het shirt van dit team te krijgen. Zo belachelijk veel geld stak Jumbo er nou ook weer niet in en het is momenteel de beste ploeg ter wereld (bij de mannen). Voor de schaatsers zal het lastiger worden.

Heb vanmorgen pas Dwars door Vlaanderen kunnen kijken. Aparte tactiek van Trek om breed over de weg heel traag zo'n bergje op te rijden. En uiteindelijk toch weer Jumbo. Vijf van de zes in de grote Vlaamse wedstrijden tot nu toe.

Linus Nederland heeft de meeste monumenten gewonnen in de afgelopen jaren. Dus zo slecht staat het wielrennen er niet voor. De analyse die ik recent hoorde of las is dat er behalve Arendsman weinig klim/rondetalent is. Aan de andere kant zijn er wel veel gearriveerde en talentvolle sprinters.

Wielrennen is echter een sport waar je niet persé al op je achtste fulltime mee bezig hoeft te zijn om op volwassen leeftijd de top te kunnen halen. Net als bij roeien en bobslee is de sport ook geschikt voor zij-instromers. Evenepoel en Roglic zijn twee van de vijf beste renners ter wereld. Maar zijn pas op relatief late leeftijd competitief gaan wielrennen.

Ook in Nederland hoor ik wel namen van jongens die enorme wattages kunnen trappen, maar nooit serieus gefietst hebben. Dus wie weet wat er de komende jaren plotseling tevoorschijn komt. Niet iedere wielrenner is Mathieu van der Poel die de sport met de paplepel krijgt ingegoten.