Ik ging eigenlijk ook uit van zelfdoding na die eerste berichten. Al schreef de NOS wel meteen dat de doodsoorzaak niet bekend was, wat ook wel opvallend was aangezien ze de eerste tweet van Sijtsma er vlak boven hadden staan.

Maar goed, of het nou een overdosis, zelfmoord of iets anders is geweest, het is bijzonder triest dat zo'n jonge vent sterft na zware jaren.

25 days later

Het is al een paar dagen geleden. Maar het WK Veldrijden was een enorm boeiend kijkspel afgelopen zondag. Is er een interessantere sportieve tweestrijd in de wereld dan de onderlinge duels tussen Van der Poel en Van Aert in het veld en op de weg?

Dwersdriever

Heel gaaf hoe die elkaar al jaren op allerlei fronten treffen inderdaad.
    Dit seizoen was Van Aert eigenlijk sterker maar in de belangrijkste wedstrijd van het jaar legt Van der Poel hem er dan toch op.

Duke Heel gaaf hoe die elkaar al jaren op allerlei fronten treffen inderdaad.

Al meer dan 250 wedstrijden tegen elkaar gereden hoorde ik laatst.

Duke

Van der Poel was ook echt de hele rit de sterkste. Het hielp dat hij het parcours op zijn duimpje kent, maar de reeks aan korte demarrages waren indrukwekkend en hebben Van Aert langzaam gesloopt. Kan niet wachten op de Ronde van Vlaanderen.

tsjok Al vanaf de jongste jeugd inderdaad. Mooi dat ze na afloop gewoon naast elkaar zaten in de studio van Sporza.

• Duke replied to this.

Dwersdriever

In de 107 veldritten die ze samen reden verdeelden ze geloof 103 keer de winst. De kruimels zijn voor de rest…

15 days later

Morgen begint de lente. Nou ja, de wielerlente dan. Omloop het Nieuwsblad, het is koers!

Yes. De zon schijnt in Nijmegen en de uitzendingen van Sporza en Eurosport zijn begonnen.

Mooie race, eindelijk weer eens goed nieuws voor Jumbo en een mooie zege voor onze Dylan. Het blijft grappig dat de Belgen dan tot vier keer toe roepen dat dit goed nieuws is, want nu kan Van Baarle gaan werken voor Wout van Aert.

Vond het verder overigens erg matig in beeld gebracht. Onoverzichtelijk, regie miste de beslissende momenten en eigenlijk begint de live coverage te laat.

Ja ik dacht dat de kust veilig was zonder Evanepoel en Van Aert, maar ze hebben dus alweer een nieuwe Tommeke gevonden.

Maar goed, mooie koers en weer prachtig gereden van Van Baarle. Wel een beetje zorgwekkend voor de spanning dat Jumbo-Visma veel sterker is dan de rest. Vandaag kwamen ze gewoon met twee echte knechten en verder alleen maar kanshebbers. Je wordt toch helemaal gek als renner als je Tratnik, Benoot & Laporte in het wiel hebt terwijl Van Baarle al in zijn eentje weg is.

Van de vrouwenkoers veel gemist. Maar mooi dat er eindelijke een Belgische winnares is en met een solo om het af te maken.

janneke141 Ik ben bij de grote rondes al geswitcht naar Discovery+. Wissel daar een beetje tussen het Engelse en Nederlandse commentaar. Vind vooral de Engelse commentatoren/analisten plezierig om naar te luisteren omdat ze het vooral over de wedstrijd hebben en minder zijpaadjes ingaan. Er is wel een beetje een overdaad aan koers daar. Vandaag alleen al vijf wedstrijden.

janneke141 40 euro voor het eerste jaar dacht ik. Daarna zestig.

Je krijgt er dan ook nog een hele berg andere sport bij, alles dat Eurosport heeft eigenlijk, en eindeloze misdaad-, reis-, culinaire en 'mensen die een nieuw huis willen kopen'-programmering. Eigenlijk gewoon alle programma's die op de verschillende Discovery-kanalen te zien zijn.

• Reya replied to this.

Hmm. Als ik binnenkort eindelijk mijn lineaire tv-abo op ga zeggen is dit wel een optie.

Mooi kopgroepje was het vandaag. Allemaal goede hardrijders zonder dat er één veel beter was en geen van de vijf konden op hun sprint vertrouwen. Hoewel ik ook wel een ander team de overwinning had gegund, vind ik het mooi dat Benoot weer eens won.