Ja ik dacht dat de kust veilig was zonder Evanepoel en Van Aert, maar ze hebben dus alweer een nieuwe Tommeke gevonden.

Maar goed, mooie koers en weer prachtig gereden van Van Baarle. Wel een beetje zorgwekkend voor de spanning dat Jumbo-Visma veel sterker is dan de rest. Vandaag kwamen ze gewoon met twee echte knechten en verder alleen maar kanshebbers. Je wordt toch helemaal gek als renner als je Tratnik, Benoot & Laporte in het wiel hebt terwijl Van Baarle al in zijn eentje weg is.

Van de vrouwenkoers veel gemist. Maar mooi dat er eindelijke een Belgische winnares is en met een solo om het af te maken.

janneke141 Ik ben bij de grote rondes al geswitcht naar Discovery+. Wissel daar een beetje tussen het Engelse en Nederlandse commentaar. Vind vooral de Engelse commentatoren/analisten plezierig om naar te luisteren omdat ze het vooral over de wedstrijd hebben en minder zijpaadjes ingaan. Er is wel een beetje een overdaad aan koers daar. Vandaag alleen al vijf wedstrijden.

janneke141 40 euro voor het eerste jaar dacht ik. Daarna zestig.

Je krijgt er dan ook nog een hele berg andere sport bij, alles dat Eurosport heeft eigenlijk, en eindeloze misdaad-, reis-, culinaire en 'mensen die een nieuw huis willen kopen'-programmering. Eigenlijk gewoon alle programma's die op de verschillende Discovery-kanalen te zien zijn.

• Reya replied to this.

Hmm. Als ik binnenkort eindelijk mijn lineaire tv-abo op ga zeggen is dit wel een optie.

Mooi kopgroepje was het vandaag. Allemaal goede hardrijders zonder dat er één veel beter was en geen van de vijf konden op hun sprint vertrouwen. Hoewel ik ook wel een ander team de overwinning had gegund, vind ik het mooi dat Benoot weer eens won.

4 days later

Als er iemand Amazon Prime heeft. Kun je checken of je All In de docuserie over Jumbo Visma kunt vinden? Hij zou te zien moeten zijn, maar hoe ik ook zoek...niks.

Dan ligt het aan mijn buitenlandse login. Thanks.

15 days later

Ik kon eindelijk weer eens een stukje wielrennen meepakken vanmiddag, en werd niet teleurgesteld. Ik vind Milaan - San Remo nooit zo boeiend, maar dit was wel een aardige opbouw naar de finale.

Heb het weer succesvol gemist 😄

Het was de eerste Nederlandse overwinning sinds Hennie Kuiper in 1985. Kuiper kon het zelf zaterdag niet zien, zijn vakantiehuisje in Frankrijk heeft niet de juiste zenders op televisie, maar hij laat optekenen dat hij vroeger in de tuin bij de Van der Poels nog heeft gevoetbald met Matthieu. Kuiper is door de geschiedenis in Nederland een beetje vergeten, maar is zonder meer een van de vijf beste renners die dit land ooit heeft voortgebracht.

4 days later

janneke141 Real life meet up van het WhatsApp-groepje. Mooie overwinning voor Van Aert en goede voorbode voor volgende week. En weer niks voor QuickStep.

In Catalonië is het ook enorm interessant. Geweldig duel tussen Roglic en God. Net weer een geweldige demarrage van Evenepoel met antwoord van Roglic.

Wielrennen is echt zo leuk op het moment.