tsjok

We hebben stikstofbeleid, nu nog landbouwbeleid.

De spijker op z'n kop.

‘De voedselvoorziening platleggen met een leverstop, is besproken. Of snelwegen blokkeren in Natura 2000-gebieden. Naar Schiphol kan ook. We bouwen het op en gaan door tot het af is.’

Dit kan ik dan wel weer waarderen.

Sloggi
    Klinkt als een redelijke man in staat tot een genuanceerde discussie over de stikstofproblematiek.

Reya

Idee is toch dat ze zichzelf uitzetten? Ruanda lijkt me een redelijke bestemming.

• Reya replied to this.

Friek

Mark van den Oever is tamelijk gevaarlijk, en hij is zeker niet dom. Helaas.

Reya Op een willekeurige dag in juli zet je je tractor in een parkeervak op P4 en roep je triomfantelijk "Ha! Gelukt!"

Duke

Geen stikstofregels in Somalië, naar verluidt.

sigme
          Onzin, dat is gewoon een autochtone Nederlander met het juiste kleurtje. Die kunnen niet gevaarlijk zijn.

Sloggi Ik wil graag even mijn favoriete passage uit dit artikel quoten:

Veel dierenrechtenactivisten zijn inmiddels doodsbang voor Farmers Defence Force.
          ‘Ja, dat was ook de bedoeling, dat die acties ophielden.’

Wij hebben hier activisten over gesproken die ons smeekten hun naam niet in de krant te zetten, omdat ze vreesden voor repercussies. Wat denkt u daarvan?
          ‘Nou, dat het pussy’s zijn. Als je niks verkeerd doet, heb je ook niks te vrezen, toch?’

Sommige activisten werden (online) verrot gescholden, bedreigd en achtervolgd, bijvoorbeeld omdat ze uit medeleven dode dieren bij een afgebrande stal wilden herdenken.
          ‘Ja, dat hoeft niet voor de deur van die boer, toch?’

Wat is het verschil met een bezoek aan het huis van de minister?
          (Korte stilte). ‘Tja. Dat weet ik zo niet.’

Vanavond komt ie aan het woord in Nieuwsuur trouwens.

remlof Tuurlijk, gewoon zendtijd geven die lui.

Morgen bij OP1 te gast: Abu al-Hassan al-Hashimi al-Qurayshi, kalief van IS!

• Reya replied to this.

Ze willen de A50 afsluiten dus.

Gewoon het leger inzetten tegen die debielen. Bazooka op die kut trekkers van ze.

Dat met die stikstofreductie en de boeren gaat nog een ramp worden trouwens. Er is geen reden om aan te nemen dat biologische kringloopboeren gespaard blijven - reductie is reductie. Schiermonnikoog, waar de boeren een tijd geleden al compleet om gegaan zijn, moet volgens de plannen gewoon ook ongeveer alle vee inleveren.
              En stikstofreducties van 50 à 70% betekenen gewoon alle vee weg. Insgezamt, totaal. Want de stikstof komt niet alleen van de veeteelt, maar de gewenste reductie wel.

Hoewel ik heel groot voorstander ben van een grote verandering van de Nederlandse veeteelt, denk ik niet dat dit nu een goed plan is. Ik zou liever dwingend voorschrijven van een transitie naar de normen van biologisch en over 10 jaar (ofzo, ik zeg maar wat) biologisch-dynamisch. Maar dat dan zonder het geloof in kabouters enzo, dat kan je beter niet opleggen. Bioindustrie het land uit, te beginnen uit Nederland.