remlof tsjok https://nos.nl/artikel/2432825-woensdag-geen-boerenactie-in-den-haag-maar-een-protest-op-de-veluwe Het wordt een "positief getoonzette manifestatie op de Veluwe". :')
Myst Sloggi Blijkbaar niet, want er wordt nog steeds nergens ingegrepen en de politiek gaat weer door het stof voor deze figuren. Ik snap niet hoe deze groep mensen zoveel sympathie op kan roepen.
janneke141 Myst Is het sympathie, is het de dreiging van geweld of is het gewoon een hele sterke lobby?
Sloggi https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/farmers-defence-force-leider-dit-is-het-uur-u-100-procent-wij-zijn-vastberaden-en-we-gaan-niet-meegeven~b4c72d11/ Interview met de opperayatollah van FDF. Als die niet wordt gevolgd door de AIVD weet ik het ook niet meer.
Friek Sloggi Klinkt als een redelijke man in staat tot een genuanceerde discussie over de stikstofproblematiek.
tsjok Sloggi Ik wil graag even mijn favoriete passage uit dit artikel quoten: Veel dierenrechtenactivisten zijn inmiddels doodsbang voor Farmers Defence Force. ‘Ja, dat was ook de bedoeling, dat die acties ophielden.’ Wij hebben hier activisten over gesproken die ons smeekten hun naam niet in de krant te zetten, omdat ze vreesden voor repercussies. Wat denkt u daarvan? ‘Nou, dat het pussy’s zijn. Als je niks verkeerd doet, heb je ook niks te vrezen, toch?’ Sommige activisten werden (online) verrot gescholden, bedreigd en achtervolgd, bijvoorbeeld omdat ze uit medeleven dode dieren bij een afgebrande stal wilden herdenken. ‘Ja, dat hoeft niet voor de deur van die boer, toch?’ Wat is het verschil met een bezoek aan het huis van de minister? (Korte stilte). ‘Tja. Dat weet ik zo niet.’
Sloggi ‘De voedselvoorziening platleggen met een leverstop, is besproken. Of snelwegen blokkeren in Natura 2000-gebieden. Naar Schiphol kan ook. We bouwen het op en gaan door tot het af is.’ Dit kan ik dan wel weer waarderen.
tsjok Reya Op een willekeurige dag in juli zet je je tractor in een parkeervak op P4 en roep je triomfantelijk "Ha! Gelukt!"
Friek sigme Onzin, dat is gewoon een autochtone Nederlander met het juiste kleurtje. Die kunnen niet gevaarlijk zijn.