Bolkesteijn Ik wil toch even mijn blijdschap over Johnsons klinkende overwinning kenbaar maken. Ik vind het positief dat Brexit nu eindelijk weer de wind in de zeilen heeft. De voortdurende onzekerheid heeft voor veel economische schade gezorgd doordat investeerders onzeker waren over het institutionele kader waarbinnen zij moesten opereren. Niet dat daar nu direct een antwoord op is gekomen, maar de kans is fors toegenomen dat dat antwoord binnen afzienbare tijd helderder wordt.
Duke Bolkesteijn Werkelijk? Ze willen nog steeds een roze eenhoorn qua nieuwe relatie. Er wordt nu na bijna vier jaar een klein stapje genomen maar meer ook niet. De grote onzekerheid duurt vermoedelijk nog wel 5-10 jaar...
Bolkesteijn remlof Ik zou de Schotten snel afwimpelen als ik Johnson zou zijn. Absurd dat zij binnen vijf jaar alweer een referendum willen over zo'n fundamentele kwestie als het verlaten van een land. Het is nu absoluut niet het juiste moment om over dat soort zaken te bakkeleien. Probeer het over 20 jaar nog maar eens, dan is er een veel doordachter en minder emotioneel geladen antwoord mogelijk op een dergelijk vraagstuk.
Duke Bolkesteijn Johnson en de Tories hebben keer op keer betoogd met de Brexit de wil van het volk uit te voeren. Dat maalt hun argumenten tegen Schotse zelfbeschikking natuurlijk niet sterker...
Ossu Duke Niet per se, want Johnson heeft nu een meerderheid waarbij hij niet meer elke radicale idioot in zijn partij tevreden hoeft te houden.
Duke Ossu dat niet maar er is ook nog lang geen consensus over wat men straks wel wil. En dan moet de EU daar nog aan mee willen werken. Dit gedonder vult de 20’s nog wel grotendeels.
Reya Gelukkig staat bij Labour het vizier weer scherp. De verkiezingsnederlaag is blijkbaar te wijten aan mensen die koffie drinken: https://london.eater.com/2019/12/19/21029669/stephen-kinnock-labour-mp-criticism-coffee-liberals-politics
Duke Wel een informatief stukje over het volgende hoofdstuk wat er aan zit te komen. https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/19/brexit-deel-2-hoe-snel-kan-dat-gaan-a3984484
LuisInPels Binnenkort maar eens ergens een Nederlandse sim-only vandaan hosselen voor vakantie, want we zitten straks natuurlijk ook niet meer in de roaming zone :') Iemand ervaringen met simyo?
janneke141 LuisInPels Vanaf dan kan er wel 10 miljard per maand extra naar de NHS, dat is dan weer het goede nieuws 😛
PolitiekGeaard LuisInPels Ik kan overigens in Zwitserland ook gewoon roaming gebruiken. Die zitten niet in de EU. Dus er zitten wel wat haken en ogen aan die regeling.
LuisInPels Jaja, Kan niet wachten eigenlijk tot mensen in beginnen te zien dat ze genept zijn. Alhoewel, er zijn ook nog steeds mensen die Trump supporten...
remlof Brexit kust zelfs in Wales het nationalisme wakker De kans bestaat dat het Verenigd Koninkrijk uiteenvalt als Brexit na 31 januari een feit is. Zelfs in het gematigde Wales groeit de animo voor afscheiding. „We hebben hier binnen tien jaar een onafhankelijkheidsreferendum.”
tsjok remlof „We hebben hier binnen tien jaar een onafhankelijkheidsreferendum.” Aldus de grootste nationalist van Wales die nauwelijks gesteund wordt door de bevolking. Dit gaat echt niet zo'n vaart lopen. Er is wel een minderheid die afscheiding wil maar het overgrote deel van de bevolking wil gewoon bij het VK blijven en de meerderheid wil ook uit de EU. De Schotse onafhankelijkheidsstrijd is veel interessanter in mijn ogen. Een verzoek tot een nieuw referendum heeft Johnson trouwens deze week afgeschoten. https://www.bbc.com/news/uk-scotland-scotland-politics-51106796
Duke tsjok Dit gaat echt niet zo'n vaart lopen. Er is wel een minderheid die afscheiding wil maar het overgrote deel van de bevolking wil gewoon bij het VK blijven en de meerderheid wil ook uit de EU. De Schotse onafhankelijkheidsstrijd is veel interessanter in mijn ogen. Uiteraard. Maar het is wel interessant om te zien dat de Brexit-soap blijkbaar voor een opleving van nationalisme zorgt in Wales.