Brexit #5 - T plus een beetje
I think striking a trade deal by the end of 2020 is enormously ambitious, but we won’t achieve if we don’t try and we’re determined to try. I think the fact prime minister Johnson has a clear majority makes a big difference. I think the prime minister’s hand is strengthened. It’s always easier for us to negotiate with a partner who has a strong personal mandate in the parliament.
Varadkar over het vervolg van de onderhandelingen tussen de EU en het VK.
Even afgezien van brexit is dit een gigantische klap voor de NHS, armoedebestrijding en tolerantie binnen de UK. Dat zijn flinke spaanders die vallen bij het hakken rondom een vraag die nooit aan het publiek voorgelegd had moeten worden.
Ik wil toch even mijn blijdschap over Johnsons klinkende overwinning kenbaar maken. Ik vind het positief dat Brexit nu eindelijk weer de wind in de zeilen heeft. De voortdurende onzekerheid heeft voor veel economische schade gezorgd doordat investeerders onzeker waren over het institutionele kader waarbinnen zij moesten opereren. Niet dat daar nu direct een antwoord op is gekomen, maar de kans is fors toegenomen dat dat antwoord binnen afzienbare tijd helderder wordt.
remlof Ik zou de Schotten snel afwimpelen als ik Johnson zou zijn. Absurd dat zij binnen vijf jaar alweer een referendum willen over zo'n fundamentele kwestie als het verlaten van een land. Het is nu absoluut niet het juiste moment om over dat soort zaken te bakkeleien. Probeer het over 20 jaar nog maar eens, dan is er een veel doordachter en minder emotioneel geladen antwoord mogelijk op een dergelijk vraagstuk.
Werkelijk? Ze willen nog steeds een roze eenhoorn qua nieuwe relatie. Er wordt nu na bijna vier jaar een klein stapje genomen maar meer ook niet. De grote onzekerheid duurt vermoedelijk nog wel 5-10 jaar...
Johnson en de Tories hebben keer op keer betoogd met de Brexit de wil van het volk uit te voeren. Dat maalt hun argumenten tegen Schotse zelfbeschikking natuurlijk niet sterker...
Gelukkig staat bij Labour het vizier weer scherp. De verkiezingsnederlaag is blijkbaar te wijten aan mensen die koffie drinken: https://london.eater.com/2019/12/19/21029669/stephen-kinnock-labour-mp-criticism-coffee-liberals-politics
Wel een informatief stukje over het volgende hoofdstuk wat er aan zit te komen. https://www.nrc.nl/nieuws/2019/12/19/brexit-deel-2-hoe-snel-kan-dat-gaan-a3984484
Binnenkort maar eens ergens een Nederlandse sim-only vandaan hosselen voor vakantie, want we zitten straks natuurlijk ook niet meer in de roaming zone :')
Iemand ervaringen met simyo?
Verdwijnt dat roamen voor het VK dan al op korte termijn?
Duke
Waarschijnlijk de dag dat het doorgaat :') en dat kan dus eind januari al zijn.
blijft een briljant idee die Brexit :’).
Jaja, Kan niet wachten eigenlijk tot mensen in beginnen te zien dat ze genept zijn. Alhoewel, er zijn ook nog steeds mensen die Trump supporten...
LuisInPels Vanaf dan kan er wel 10 miljard per maand extra naar de NHS, dat is dan weer het goede nieuws
janneke141 Per maand? Per week man!