Drietebuul Ik vind voor clean mijn Jazzmaster eigenlijk nog het mooiste... die is wat vetter dan een tele of een strat, die nogal de neiging hebben om wat ice-pickey en wat dun te zijn. Ik neig sowieso naar P90’s qua favoriete elementen (het is zo’n Dinosaur JR Jazzmaster, zitten P90’s op)...Een deluxe is mooi speelgoed maar kan alleen tyfushard, daar moet je wel de ruimte voor hebben...
Gitaristentopic
Hé trouwens, als we hier toch zijn. Wat gebruiken jullie om een gitaar schoon te maken? Ik heb een speciale houtolie voor de frets, zelfgebrouwen door een gitaarbouwer die mijn gitaren afstelt. Maar voor de rest van de gitaar (achterkant van de hals, body, hardware) heb ik eigenlijk niks behalve een vochtige doek. Mijn tele heeft wel echt een wasbeurt nodig.
Ik had even een gitaarritueeltje zojuist. Snaren van mijn tele gehaald, fretbord schoongemaakt en daarna in de olie gezet. Ondertussen hardware en body schoongemaakt met een vochtige doek en alles gepoetst. Daarna nieuwe snaartjes er op, ik was helemaal zen.
Knapt de hoge e tijdens het oprekken. Wel god-ver-domme.
SureD1
Ik ook af en toe een stofdoekje. Héél zelden fretboardje in de olie, maar dat heb ik denk ik drie keer gedaan in 15 jaar of zo. Ik vind het wel mooi dat zo'n gitaar een beetje getekend is door de avonturen die je er mee hebt meegemaakt.
Ik lees steeds Gristentopic ️
Tem
Vertel eens Tem, sinds wanneer ben jij in den Heere?
Nou, binnenkort een Fender Player's Tele kopen. Iemand toevallig zo'n ding, of ervaring met die serie?
Linkshandig zijn de keuzemogelijkheden niet heel uitgebreid, en dit leek het dichtst bij mijn (binnen het budget passende) ideaalkeuze te komen. Moest daarvoor wel op de rechtshandige exemplaren afgaan die ik even kon "proberen". Heb dan nog een klein budget voor eventuele upgrades, al begreep ik dat het standaardmodel al best behoorlijk is voorzien.
Oh, analoge delays: iemand aanraders? Budget is zo'n 250/300 euro. Kan voor dat geld een tweedehands El Capistan op de kop tikken, en die vond ik altijd wel fijn klinken. Maar de laatste jaren heeft de hobby op een wat lager pitje gestaan, dus mogelijk zijn er pareltjes voorbijgekomen die mij niet zijn opgevallen.
Drietebuul Ik heb geen aanraders, maar ben wel benieuwd naar je bevindingen. Ik wil zelf ook heel graag nog een delay (al staat een loopstation voorlopig meer bovenaan het lijstje).
Drietebuul Ik heb zelf een tele in een heel iets hogere prijsklasse maar met volgens mij grotendeels dezelfde specs. Over het algemeen zijn het gewoon goede gitaren, ze spelen fijn en klinken prima. Goedkopere tele's hebben wel vaak als probleem dat de brugpickup heel dunnetjes klinkt (zelfs voor een tele). Die zou je kunnen vervangen, voor minder dan €100 heb je een hele goede nieuwe (van Seymour Duncan bijvoorbeeld).
Zelf ben ik daar nooit echt aan toe gekomen, de nekpickup van mijn tele klinkt prima en ik had toch altijd al een Les Paul staan voor een zwaardere, donkerdere toon. Nu heb ik er dus sinds niet al te lang een Strat bij en dan merk je wel goed hoe veel veelzijdiger die is.
tsjok
Een paar jaar geleden was ik heel enthousiast over de Line 6 DL-4, Strymon El Capistan, en zo'n Boss Space Echo-clone. (overigens allemaal digitaal). Die Strymon vond ik het beste, maar is ook een stukje duurder.
Heb zelf nog een Boss RV-3 liggen, maar die is wel héél digitaal. Daarom leek het me leuk om er een analoge bij te hebben, maar een goede digitale is ook prima.
Heb de afgelopen dagen een paar delays uitgeprobeerd, maar vond ze niet dusdanig goed dat ik er direct eentje heb gekocht. De Digitech Obscura had wel een paar geinig functies, maar ben persoonlijk wat huiverig met Digitech.
De Tele bevalt vooralsnog trouwens prima. Het is een moderne variant: soepele en modern aanvoelende hals en zes zadels in de brug. Ook geen klachten over de pickups. Heerlijk geluid door de HotRod Deville.
tsjok
Oh dat ziet er smakelijk uit ja! Mijn Tele is ook wit op wit. Wilde ook een andere slagplaat regelen, maar omdat dat fretboard van Pau Ferro ook al donker is, is de balans eigenlijk wel prima. Met een licht fretboard wordt het wel iets té, ja.
Dit idee:
Drietebuul Heb zelf nog een Boss RV-3 liggen, maar die is wel héél digitaal.
Als je hem kwijt wil moet je het even melden. ️