Drietebuul Ik wilde graag een buizenversterker (heb hier zo'n solid state, maar dat geluid is echt niet top) die op laag vermogen nog goed klonk. Want dat is in een appartementencomplex zoals waar ik woon toch altijd het grote probleem.
Heb afgelopen weken heel erg veel geprobeerd, vooral kleinere wattages dus (maar ook een Princeton reverb). Daarbij viel me steevast op dat Fender-versterkers pas echt lekker gaan klinken op een volume wat ik hier simpelweg niet kan maken. En de kleinere Fender-modellen (zoals zo'n Blues Junior of zo) hebben ook nog erg weinig opties, geen dubbele kanalen, etc. Verder heb ik ook Marshall, Vox, en van een lokale bouwer hier gespeeld (maar die kostte 2,5 rug).
Ik heb vanouds een voorliefde voor Orange omdat ze er zo baas uitzien, maar vandaag voor het eerst op deze gespeeld en ik ben echt overdonderd. Hij klinkt zó vol en warm en breed. Veelgehoord probleem van Orange versterkers (vooral live) is dat je er op een hoog volume geen fatsoenlijk clean geluid uit krijgt, maar dat is dus het tegenovergestelde van wat mijn probleem is. Deze heeft een clean en een dirty channel voor die echte fuzz-achtige Orange klanken, maar ik heb hem vooral gekocht voor de cleane tonen.
Hij is schakelbaar op 0.5/1/7/15 W, tot nu toe merk ik dat je wel diepte in je sound verliest als je van 15 naar 7 gaat, maar de headroom blijft redelijk hetzelfde. Maar vooral klinkt ie op 15W met de volume op standje 3 gewoon super vet. De "bedroom" setting van 0,5/1 W heb ik nog niet geprobeerd sinds ik thuis ben, keep you posted.