Laat ik hier maar even verder posten dan.
Op mijn 12e begonnen, een paar jaar gitaarles gehad, verschillende bandjes, en nu weer een tijdje niets. Hoop binnenkort weer ergens iets te vinden om een beetje muziek mee te maken.
Ik heb een Ibanez RG, Yamaha Pacifica, Yamaha RBX, en ik gooi het zooitje door een Fender HotRod Deville 212. Die versterker is veel te lomp voor huis- tuin- en keukengebruik, dus naast het podium speel ik vooral door een externe geluidskaart en koptelefoon. Ik heb bij mijn ouders op zolder ook nog een Line 6 versterkertje staan, wat leuk was om een beetje geluiden mee te proberen op de slaapkamer. Niet aan te bevelen voor band- of studiogebruik. Verder heb ik nog wat effectenpedaaltjes rondslingeren, waarvan ik eigenlijk alleen de Boss RV-3 en de MXR Phase 90 live gebruikte.
Maar wat ik in de slowchat zei: Ibanez heeft qua modellen een zeer divers aanbod. Het omvat onder meer de Artcore-modellen en de Pat Metheny-signature in de wat zachtere geluiden en gaat dan door tot de 8-snarige monsters als deze die puur is gemaakt om te "chuggen".
De RG is inderdaad vooral gericht op rock- en metalmuzikanten, maar de clean is met de middelste pickup erbij erg richting een strat. Met slechts de single coil in het midden heb je zelfs wat "twang". Enkel hals- of brugpickup geeft alweer een hele "harde" clean. Het is ooit op de markt gezet als "superstrat", met de kwaliteiten van de Strat én de Les Paul in één gitaar. Ergens zit daar wel een kern van waarheid in omdat het als compromis tussen die twee standaarden geldt.