Hij zal wel presenteren
Heeft de NPO nog producenten en regisseurs die zo'n show aankunnen? De tijd van spectaculaire shows op de Nederlandse televisie ligt volgens mij al een tijdje achter ons.
Hij zal wel presenteren
Heeft de NPO nog producenten en regisseurs die zo'n show aankunnen? De tijd van spectaculaire shows op de Nederlandse televisie ligt volgens mij al een tijdje achter ons.
Gewoon het DWDD-team gebruiken. Elke act krijgt één minuut in een te krappe studio.
Bij M zat vrijdag (?) de man die altijd The Passion doet en ook ooit de junior versie van het songfestival heeft gedaan. Die zal wel de leiding krijgen.
Was gisteren druk. Dus zit het nu even terug te kijken op de BBC. Het lekker cynisch doen van Graham Norton veranderde toch even in bitterheid toen de Britten laatste bleken te zijn.
Ik heb vanmorgen voor het eerst dat liedje gehoord. Dit hele evenement is niet aan mij besteed.
Tem Ik was gisteren bij een ander festivalletje en daar was het niet druk verder. 5,3 miljoen kijkers voor het Songfestival blijkbaar.
Linus De EBU heeft zijn eigen productieteam die altijd de leiding heeft. Daar worden dan andere productiebedrijven bij ingehuurd.
Ik geloof dat een Nederlands bedrijf al jaren de lichtopstellingen voor het ESF levert, en in ons land is enorme ervaring met het regelen van grote festivals. De NOS staat heel hoog aangeschreven in Europa wat betreft het verslaan van live evenementen. Alle ingrediënten zijn hier aanwezig om een kostenbewust, maar ook fantastisch evenement te organiseren. Het gaat in totaal om zo'n 20 miljoen euro. Dat moet zonder al te veel extra geld kunnen aangezien je 6 miljoen van de EBU krijgt en je gewoon sponsoren mag hebben.
Snollebolleke moet sowieso optreden.
Kunnen ze het niet gewoon verkopen aan John de Mol?
Zitten er ook nog directe inkomsten aan zo'n evenement? Kaartverkoop, reclame-inkomsten, sponsoren, wedstrijdgeld van de deelnemende landen, enzovoort?
Ik vind het debat over de kosten overigens wel een beetje gezeur. Als halve derdewereldlanden als Servië, Oekraine, Azerbeidzjan, Turkije, Portugal en Griekenland het evenement kunnen organiseren, mag het in Nederland toch geen enkel probleem vormen.
Gewoon door Huawei laten sponsoren, die hebben vast wel wat miljoenen over voor een imago-offensief in Europa.
Bolkesteijn Kaartverkoop is een inkomstenbron, sponsoren mogen zich aan het evenement verbinden. Wat betreft toerisme is het een mixed bag. Je trekt tienduizenden bezoekers naar je stad, maar andere toeristen komen gewoon later of eerder in het jaar om het te ontlopen.
Gezamenlijk leggen alle deelnemers 6 miljoen in voor de organisatie. De totale kosten zijn inderdaad lager dan bij een groot meerdaags sportevenement. Echter, voor een TV-programma is het wel heel duur. Toch mag Nederland in staat worden geacht om iets neer te zetten wat niet te duur is en kwalitatief toch heel erg goed.
dit is dan wel weer typisch zoiets waar de Publieke Omroep wat mij betreft geen bakken met belastinggeld aan hoeft te spenderen...
Myst Toch mag Nederland in staat worden geacht om iets neer te zetten wat niet te duur is en kwalitatief toch heel erg goed.
Als iemand het lukt een kwalitatief goed songfestival neer te zetten, dan is dat de miljoenen wel waard. Maar het is toch juist de lol dat het allemaal zo fout en slecht mogelijk is?
Duke Ja en nee. Ik ben niet vies van een beetje kitsch, maar het Songfestival van pakweg 10 tot 15 jaar terug was er eentje waar de meest bizarre act won en dat zorgde er voor dat vrijwel geen enkele inzending echt goed was. Pas sinds een jaar of 10 wordt er meer kwaliteit ingezonden. Dan zitten er nog steeds rariteiten tussen, dat maakt het ook leuk, maar je ziet aan de winst van Nederland en de tweede plaats van Italië dat de beste songs wel bovenaan zijn geëindigd.
Dus glamour en kitsch hoort er bij, maar de goede muziek moet wel centraal staan. Ik vond de organisatie in Israël dit jaar teveel nadruk leggen op de kitscherige kant. Ik hoop dat wij dat wat ingetogener doen.