• TV
  • Eurovisie Songfestival

Ik zag vanavond ergens in een compilatie dat in Denemarken een paar jaar geleden de presentatie (mede) door acteurs werd gedaan. In die categorie moest ik dan denken aan een Michiel Huisman of Carice van Houten. Kunnen tenminste fatsoenlijk Engels spreken.

Oh, en voor de puntentelling wil ik Herman de schermman.

Misschien kunnen we wat met Emma Wortelboer, die was zo leuk vanavond.

Volgend jaar kunnen we gewoon weer Gerard Joling laten zingen met een kutliedje.

remlof

We sturen gewoon de Golden Earring, dat hebben de meeste proleten toch niet door.

Wel gaaf dat dit gewoon het eigen liedje van die Duncan is dat ie op de popacademie in Tilburg geschreven heeft.

remlof

Zeker. Ik heb het ook altijd raar gevonden dat volwassenen de halve wereld mogen inhuren om een liedje te maken terwijl de kinderen bij het Junior Festival hun eigen liedje moeten maken.

Dwersdriever Vraag me af hoe groot de paniek bij de publieke omroep is dat ze nu zo'n kolossale show moeten financieren. Dat wordt een hele zomer van Oppassen-herhalingen.

janneke141

Hij zal wel presenteren 😄

Heeft de NPO nog producenten en regisseurs die zo'n show aankunnen? De tijd van spectaculaire shows op de Nederlandse televisie ligt volgens mij al een tijdje achter ons.

Gewoon het DWDD-team gebruiken. Elke act krijgt één minuut in een te krappe studio.

Dwersdriever

Bij M zat vrijdag (?) de man die altijd The Passion doet en ook ooit de junior versie van het songfestival heeft gedaan. Die zal wel de leiding krijgen.

• Myst replied to this.

Was gisteren druk. Dus zit het nu even terug te kijken op de BBC. Het lekker cynisch doen van Graham Norton veranderde toch even in bitterheid toen de Britten laatste bleken te zijn.

Ik heb vanmorgen voor het eerst dat liedje gehoord. Dit hele evenement is niet aan mij besteed.

Tem Ik was gisteren bij een ander festivalletje en daar was het niet druk verder. 5,3 miljoen kijkers voor het Songfestival blijkbaar.

Linus De EBU heeft zijn eigen productieteam die altijd de leiding heeft. Daar worden dan andere productiebedrijven bij ingehuurd.

Ik geloof dat een Nederlands bedrijf al jaren de lichtopstellingen voor het ESF levert, en in ons land is enorme ervaring met het regelen van grote festivals. De NOS staat heel hoog aangeschreven in Europa wat betreft het verslaan van live evenementen. Alle ingrediënten zijn hier aanwezig om een kostenbewust, maar ook fantastisch evenement te organiseren. Het gaat in totaal om zo'n 20 miljoen euro. Dat moet zonder al te veel extra geld kunnen aangezien je 6 miljoen van de EBU krijgt en je gewoon sponsoren mag hebben.

Myst

Is al bekend of de NOS AvroTros gaat ondersteunen volgend jaar?

• Myst replied to this.

Linus Ja, de NOS wordt mede-organisator. De NPO ook.