Ossu In het artikel wordt Marianne Thieme genoemd, en haar ziekte en relatie. Ik denk dat beide wel relevant zijn. Door de ziekte kan zij haar rol als volksvertegenwoordiger niet uitoefenen en het lijkt me voor de kiezer relevant of er een grote kans is dat dat in de toekomst opnieuw kan gebeuren. En als de lijsttrekker en lijstduwer een relatie blijken te hebben, dan lijkt me dat eigenlijk ook wel relevant.
Ik denk dat zoiets ook wel het probleem is. Iedereen is van mening dat "als het relevant is, het privé van een politicus openbaar moet zijn". Maar waar trek je de grens? Zonder al te veel moeite kan je alles politiek relevant maken. Maar is een ziekte van een Kamerlid echt de berichtgeving waard? Veel Kamerleden trekken zich om "privé-omstandigheden' terug.
Alexander Pechtold werd bijvoorbeeld zijn halve carrière (tot op het einde) uit de wind gehouden. Toen de Privé het verhaal naar buiten bracht werd plotsklaps zelfs de abortus van zijn minnares 'politiek relevant' omdat 'D66 een standpunt heeft over abortus'.
Dat is wel heel vergezocht.