Laten we dat maar niet doen. Het ene ongewenste fenomeen bestrijden met een nog veel ongewenster concept is niet zo'n goed idee.

Sloggi Oké, dan een economische vraag, welke behoefte is er naar goedkope sociale huurwoningen. Is dat net zoveel als er mensen staan ingeschreven op de wachtlijsten, net zoveel als er mensen in aanmerking komen voor huurtoeslag of net zoveel als er huishoudens zijn?

GSbrder Hoeveel behoefte is er aan koopwoningen van 750k+? Of huurwoningen van 1300€+ per maand?

Sloggi Veel. Er worden meer woningen verkocht >500k dan woningen <250k.
      1.300 per maand voor een huurwoning is niet zo veel. Een hypotheek van 375.000 @ 4,5% kost je al meer rente.

Sloggi Ja, bijna.

GS lijkt me slim genoeg om zo'n omdraaiing van behoefte en marktrealiteit te doorzien, en ik vond het grappig dat hij dan wel een poging waagt om ons daar in te laten tuinen.

Sloggi Ik heb behoefte aan een huurwoning van 100 piek, op de Dam, met een tuin en vier slaapkamers.
        Overheid, voorzie mij in deze behoefte! En er hebben nog een miljoen andere Amsterdammers deze behoefte!

GSbrder

Je bent niet op een VVD-borrel waar dit soort verdraaiingen het lekker doen 😉

Overigens vind ik EUR 1300 voor een woning ook weer niet exorbitant, met anderhalf/twee inkomens moet dat toch wel te doen zijn.

Sloggi olie doet er miljoenen jaren over om te onstaan

Dit is een veelgemaakte vergissing. Olie 'doet er niet miljoenen jaren over om te ontstaan', maar 'heeft er miljoenen jaren over gedaan om te ontstaan EN KAN NOOIT WEER ONTSTAAN OP DEZE AARD'. De lange 'kringloop' is geen kringloop; olie is ontstaan in een toestand van de aarde toen het leven daarop nog jong was, en die toestand zal niet opnieuw ontstaan.

GSbrder Wat zou volgens jou een redelijke woonquote zijn voor een benedenmodaal huishouden?

janneke141 Woonquote voor een huurder: rond de 40% van het netto inkomen incl. evt toeslagen (excl. kinderopvang).

Duke Als 100 euro een verdraaiing is, is 573 euro huur per maand (maximum wat iemand kwijt is in een sociale huurwoning na huurtoeslag) dan niet eveneens een te laag bedrag voor puur "de behoefte"?

6 days later

Vandaag de OZB-beschikking op de mat. De WOZ-waarde is met 30% gestegen.

Ik weet niet wat de betreffende ambtenaar heeft gesnoven maar ik wil het ook.

GSbrder Niet als je het vergelijkt met de rest van de buurt en kijkt naar het toenmalige afwerkingsniveau 😉. Ik ga eens bellen met het nummer op de brief.

Sloggi Succes. Bezwaar maken tegen de WOZ levert vaak wat op.
                  Wij huren vaak een adviseur in (Deloitte bij ons, één of andere eenpitter moet ook lukken) die dit voor jou uitzoekt.

Maar laten we wel wezen, voor zo'n linkse rakker zoals jij is belasting betalen een feestje, goed voor de nivellering.

Bezwaar maken tegen besluiten van bestuursorganen - mijn grootste hobby.