Sloggi olie doet er miljoenen jaren over om te onstaan

Dit is een veelgemaakte vergissing. Olie 'doet er niet miljoenen jaren over om te ontstaan', maar 'heeft er miljoenen jaren over gedaan om te ontstaan EN KAN NOOIT WEER ONTSTAAN OP DEZE AARD'. De lange 'kringloop' is geen kringloop; olie is ontstaan in een toestand van de aarde toen het leven daarop nog jong was, en die toestand zal niet opnieuw ontstaan.

GSbrder Wat zou volgens jou een redelijke woonquote zijn voor een benedenmodaal huishouden?

janneke141 Woonquote voor een huurder: rond de 40% van het netto inkomen incl. evt toeslagen (excl. kinderopvang).

Duke Als 100 euro een verdraaiing is, is 573 euro huur per maand (maximum wat iemand kwijt is in een sociale huurwoning na huurtoeslag) dan niet eveneens een te laag bedrag voor puur "de behoefte"?

6 days later

Vandaag de OZB-beschikking op de mat. De WOZ-waarde is met 30% gestegen.

Ik weet niet wat de betreffende ambtenaar heeft gesnoven maar ik wil het ook.

GSbrder Niet als je het vergelijkt met de rest van de buurt en kijkt naar het toenmalige afwerkingsniveau 😉. Ik ga eens bellen met het nummer op de brief.

Sloggi Succes. Bezwaar maken tegen de WOZ levert vaak wat op.
        Wij huren vaak een adviseur in (Deloitte bij ons, één of andere eenpitter moet ook lukken) die dit voor jou uitzoekt.

Maar laten we wel wezen, voor zo'n linkse rakker zoals jij is belasting betalen een feestje, goed voor de nivellering.

Bezwaar maken tegen besluiten van bestuursorganen - mijn grootste hobby.

GSbrder Ik betaal graag belasting, mits de vierkante meters op de beschikking kloppen 😉.

Ja, ik hoor van meer mensen dat ze groter zijn gaan wonen zonder dat ze verhuisd zijn. Ik vind dat toch wel bijzonder hoor.

janneke141 Beste truc van de makelaar is metertjes erbij rommelen.
            En meters bijhouden blijft lastig.

Reya

Kom je een heel eind mee. In principe is het niet zo heel ingewikkeld en bereik je zelf al snel wat zo’n bureautje voor je kan doen.

6 days later

WOZ-waarde is trending op Twitter. Wat een platform, mensen.

a month later

Het wetsvoorstel van PvdA en CU om (voor het grootste deel) de tijdelijke huurcontracten af te schaffen is succesvol getorpedeerd door VVD en CDA. Na alle debatten hebben ze een amendement ingediend dat nogal zaagt aan het uitgangspunt van het originele wetsvoorstel, waardoor de stemming is uitgesteld om er opnieuw over te debatteren. Nijboer en Grinwis, de indieners, hebben al aangekondigd hun wetsvoorstel in te trekken als het amendement vanHugo de JongeCDA en VVD het haalt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/nieuwe-huurwet-opgeschort-door-bommetje-van-vvd-en-cda~ba14b131/

20 days later

Verreweg de meeste aandacht ging echter uit naar een andere maatregel: het voornemen om leegstaande woningen voortaan gedwongen te verhuren. Want dat is het gekke aan deze crisis: er zijn wel leegstaande woningen, volgens Costa zelfs ‘meer dan 700 duizend’. Dit kunnen woningen zijn die ten prooi zijn gevallen aan speculanten, maar ook investeringen van de meer welgestelde Portugezen, die hun spaargeld liever in vastgoed steken dan dat ze het op de bank zien wegkwijnen.

Geen woning mag nog langer dan twee jaar leeg staan, zegt de regering nu tegen hen. Als de eigenaren de woning na een eerste waarschuwing niet binnen 100 dagen in gebruik nemen, neemt de staat de macht over. Die verhuurt de woning dan voor een schappelijke huursom, die wel weer zal worden overgemaakt aan de eigenaar.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/in-een-krot-bij-je-ex-of-tot-je-30ste-bij-je-ouders-in-portugal-is-wonen-onbetaalbaar~b92ee685/

Direct invoeren hier, zeg ik.