Sloggi
Dat weet ik niet. 2 niet gespeeld.
Heb nu een paar uurtjes in BG3 gestoken, zowel single-player als co-op, en het is echt wel een hele vette game. Het komt qua ervaring het dichtst in de buurt bij een TTRPG van alle RPG's die ik tot nu toe heb gespeeld. Al was Divinity 2 ook al heel DnD-achtig.
PolitiekGeaard
Ja, ik kan die vrijheid juist wel waarderen. Het geeft ruimte voor een wat creatievere aanpak. Maar ook in BG3 kun je zoveel verschillende oplossingen bedenken voor de problemen die je tegenkomt.
Tot nu toe twee puntjes van kritiek.
Allereerst dat in co-op de grenzen van NPC's slecht worden aangegeven en de cutscenes waarin ze je manen te stoppen slechts aan de éérste speler worden getoond. De rest moet actief klikken op 'meeluisteren' om daarvan op de hoogte te worden gesteld. Dus als je ergens wat NPC's tegenkomt die bijvoorbeeld hun kamp bewaren, dan vertellen ze jouw character wel dat je niet verder mag lopen, maar de characters van je vrienden niet. Je vrienden lopen dus, terwijl jij in de cutscene van het gesprek zit, "gewoon" verder en triggeren daarmee een combatsituatie die anders goed vermeden had kunnen worden.
Daarnaast vind ik de selectiemogelijkheden qua penissen en vulva's wat beperkt. Volgens mij bevat de basegame slechts vier of vijf verschillende penissen, en je hebt qua vulva's een ongeveer even groot aanbod. Ik ga er vanuit dat dat binnenkort middels mods wel gefixt wordt.