Sloggi Nooit gespeeld, maar lijkt er wel wat op volgens mij. Hypnospace Outlaw heeft wel een paar puzzels waar je geheime warez pagina's van wat nerds moet zien te vinden, maar niks echt met hacken.

a month later

Drietebuul
Ik vond persoonlijk Divinity 2 erg lastig om in te komen. Heel veel vrijheden en systemen, waardoor mn skeleton maar gewoon alles in de fik stak en zijn verdere skills maar een bij elkaar geraapt zooitje waren. Ik lees dat BG3 wat klassieker is qua classes, en dus meer restricties oplegt. Verder heeft alles een voice actor. Ik ben toch wel benieuwd.

    You must gather your party before venturing forth.

    PolitiekGeaard Paar uurtje gespeeld inmiddels. Inderdaad wat minder overweldigend dan DoS 2. Verder erg mooi en sfeervol. Hier gaan wel heel wat uurtjes inzitten vrees ik. 😛

    Eerst Elden Ring maar eens uitspelen voor ik hier aan ga beginnen.

    Sloggi
    Dat weet ik niet. 2 niet gespeeld.

    Heb nu een paar uurtjes in BG3 gestoken, zowel single-player als co-op, en het is echt wel een hele vette game. Het komt qua ervaring het dichtst in de buurt bij een TTRPG van alle RPG's die ik tot nu toe heb gespeeld. Al was Divinity 2 ook al heel DnD-achtig.

    PolitiekGeaard
    Ja, ik kan die vrijheid juist wel waarderen. Het geeft ruimte voor een wat creatievere aanpak. Maar ook in BG3 kun je zoveel verschillende oplossingen bedenken voor de problemen die je tegenkomt.

    Tot nu toe twee puntjes van kritiek.

    Allereerst dat in co-op de grenzen van NPC's slecht worden aangegeven en de cutscenes waarin ze je manen te stoppen slechts aan de éérste speler worden getoond. De rest moet actief klikken op 'meeluisteren' om daarvan op de hoogte te worden gesteld. Dus als je ergens wat NPC's tegenkomt die bijvoorbeeld hun kamp bewaren, dan vertellen ze jouw character wel dat je niet verder mag lopen, maar de characters van je vrienden niet. Je vrienden lopen dus, terwijl jij in de cutscene van het gesprek zit, "gewoon" verder en triggeren daarmee een combatsituatie die anders goed vermeden had kunnen worden.

    Daarnaast vind ik de selectiemogelijkheden qua penissen en vulva's wat beperkt. Volgens mij bevat de basegame slechts vier of vijf verschillende penissen, en je hebt qua vulva's een ongeveer even groot aanbod. Ik ga er vanuit dat dat binnenkort middels mods wel gefixt wordt.

      Drietebuul Allereerst dat in co-op de grenzen van NPC's slecht worden aangegeven en de cutscenes waarin ze je manen te stoppen slechts aan de éérste speler worden getoond. De rest moet actief klikken op 'meeluisteren' om daarvan op de hoogte te worden gesteld. Dus als je ergens wat NPC's tegenkomt die bijvoorbeeld hun kamp bewaren, dan vertellen ze jouw character wel dat je niet verder mag lopen, maar de characters van je vrienden niet. Je vrienden lopen dus, terwijl jij in de cutscene van het gesprek zit, "gewoon" verder en triggeren daarmee een combatsituatie die anders goed vermeden had kunnen worden.

      Ik las dat dus ook op het Internet, en dat was mijn probleem met Divinity 2 ook. Als een partymember een dialoog begon mistte ik vrijwel altijd het begin... Het lijkt er dus ook niet echt op dat ze dit willen fixen. Ik zit er over te denken om gewoon met z'n tweeën een SP game, of toch splitscreen te doen.

      Zit er ook weer een lone wolf talent in voor een bonus als je maar met 2 party members rondloopt, of is dat niet des d&d's?

        9 days later

        Nou, ik heb weinig daglicht gezien de afgelopen twee weken. Met wat vrienden een co-op game gestart, en daar zijn we inmiddels een uur of 15 in kwijt, en we zitten NOG STEEDS in act één (van de drie).

        Mijn meest recente build is een (chronisch naakte) dwerg-berserker. Zo dom als een stuk hout, maar een grote bonk spieren. Het is mooi om te zien hoe interactief de wereld is wanneer alles (en iedereen!) in je omgeving als wapen gebruikt kan worden. Is een van je vrienden die met dieren kan praten druk bezig een schaap te overtuigen de weg vrij te maken zodat we de brug over kunnen? Bing Bong heeft geen tijd voor die onzin: hoppatee, daar vliegt het schaap het ravijn in. Tovenaar met een grote bek? Die kan zijn eigen kristallen bol koppen. Goblin-nederzetting in de weg? Sla ze allemaal dood met de verminkte lijken van hun eigen kinderen.

        Het loont ook erg om de omgevingen goed te bestuderen (of een karakter te hebben dat dat goed kan). Zeker op de hoogste moeilijkheidsgraad kan een neerstortende kroonluchter, een omvallend standbeeld of het elektrificeren van een stukje water net de doorslag geven in een moeilijk gevecht.

        De ontwikkelaars hebben met zoveel mogelijke (en onwaarschijnlijke) combinaties van gebeurtenissen rekening moeten houden bij het uitschrijven van dialogen en het opnemen van de audio. Tot nu toe heb ik slechts één inconsistentie kunnen vinden, waarin een karakter niet reageerde zoals je zou mogen verwachten. Mogelijke (milde) spoiler, dus onder spoilertag.

        We kwamen een karakter tegen dat op vampierenjacht was. Toevallig had Bing Bong het lijk van de betreffende vampier bij zich. In het dialogenscherm was geen mogelijkheid om dat te benoemen. Maar ook het gesprek verlaten, en het lijk voor de vampierenjager plaatsen en het gesprek weer hervatten werkte niet. Zag er nogal knullig uit om dan te zien hoe de vampierenjager vertelt hoe gevaarlijk zijn doelwit wel niet is terwijl hij bijna over diens lijk loopt.
        !<

          tsjok Lijkt me niet. Was geen hele grote, gehypete game verder.