Tem Waarom zou je willen schrappen? Het is een compleet achterlijke gedachtegang gedreven door de overtuiging dat mastubatie iets zondigs zou zijn. Net als de obsessie met hygiëne wat volgens mij ook wat achterhaald is.
Nee, je zou het niet moet schrappen. Doelde er eigenlijk op dat Trouw altijd wel iets van zondigheid/God/Christendom in een artikel heeft.
Het verhaal over hygiëne is natuurlijk heel erg achterhaald, we leven niet meer in 1-2 millenia geleden waar iedereen in een gore zandbak leefde en iets simpels als jezelf wassen voor de rijkere mensen was.
Tem Besnijdenis is verminking en als het medisch niet noodzakelijk moet je het weren m.i. In de VS heeft het volgens mij ook een cosmetische reden. Naja, dan mag men dat lekker laten doen als ze 18 zijn.
In de VS. is het vooral een cultureel iets en dat je wordt aangeleerd dat het maar vies is als je nog een voorhuidje hebt. Mijn eigen anecdotische ervaring bevestigd dit. ?
Als je dat doet als volwassene moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten, jouw lichaam, jouw keuze, maar wat mij betreft mogen ze ouders en de 'arts' die een (pasgeboren) kind schade doet aan een gezond lichaam gewoon strafrechterlijk vervolgen.