remlof Porta En elke Duitser is slecht en valt je meteen met een mes aan, ook al is ie halfdood en probeer je z’n leven te redden. Toch vond ik het een mooie film.
Porta remlof De beelden zijn prachtig maar daar houdt het dan ook mee op. De hoofdrolspeler deed me denken aan Michael Crawford in some mothers do 'ave 'em. Ik vond Midway iets beter.
Pompom Van de week Color out of Space gezien, een film die ik wel moest zien omdat ik vroegah een grote liefhebber van het werk van H.P. Lovecraft was. De film stelt niet teleur en was bij vlagen zelfs behoorlijk spooky en Nicolas Cage gaat full Nicolas Cage. Goed spul, al zie je wel erg goed dat deze film door dezelfde mensen is gemaakt als Mandy (eveneens met Nicolas Cage).
Tem Pompom Ja, best wel. Het geeft een redelijk somber beeld over het aan de haal gaan met klimaat activisme door kapitalisten als verdienmodel en alle bullshit die erbij komt kijken. Ik heb wel geboeid zitten kijken en heeft me aan het denken gezet. Maar als je al wat wiebelig bent is dit niet de meest oppeppende docu 😅
Linus De NOS heeft er ook vandaag een artikeltje over waarbij Milieu Centraal ook reageert over sommige statements in de docu.
Tem Linus Ik vond voornamelijk de klacht over biomassacentrales echt indrukwekkend. Uiteindelijk is het punt van de documentaire dat we niet de wereld gaan redden door over te stappen naar groene energie maar door radicaal anders te gaan leven aangezien we met de hoeveelheid mensen nooit op dezelfde voet duurzaam kunnen leven.
Linus Ik moet nog kijken, docu's van Moore vind ik altijd een beetje lastig omdat hij zo activistisch is dat je niet goed kan inschatten in hoeverre hij selectief met feiten en beelden omgaat. Beetje hetzelfde als Sunny Bergman. Maar ik zal het dit weekend wel even aanzwengelen.
Tem Linus Het is eigenlijk meer Jeff Gibbs, heel Michael Moore zie je niet in de docu. Ik deel je scepsis maar ik vond het toch de moeite waard. Dacht dat ik het na 15 minuten wel zou uitzetten maar heb de één uur en 40 minuten geboeid zitten kijken.
Drietebuul Lijkt me wel iets voor het weekend. Laatst ook maar eens de tijd genomen voor Once Upon A Time In Hollywood. Wel geinig gemaakt met die knipogen naar klassieke filmgenres, groots einde, maar het vrij omvangrijke middenstuk meandert wat door.
Tem Drietebuul Helpt ook wel als je een beetje op de hoogte bent van die hele Manson Family geschiedenis. Ik was in de bioscoop met iemand die daar niets van wist en die miste toch wel een stuk.
mono Hij werd wel keihard de grond ingeboord op Ars: https://arstechnica.com/science/2020/04/michael-moores-green-energy-takedown-worse-than-netflixs-goop-series/ Als je onder gekke Gwyneth wordt gerangschikt zegt dat wel wat. 😛
tsjok mono Bijna alles wat in die docu gepresenteerd wordt is gewoon fout of onvolledig, met hier en daar een zeldzaam punt wat wel klopt. Gevaarlijke combi is dat.
Tem Mwah, vind ik ook weer te makkelijk. Niet dat ik alles maar geloof wat in die film wordt verkondigd maar die sterke anti lobby zegt ook wel weer genoeg. Ja, elektrische auto's zijn beter dan auto's op fossiele brandstof dat snapt iedereen heus wel. Het gaat er meer om dat men denkt ongelimiteerd maar door te kunnen Henken met een steeds meer ongecontroleerde groei van de wereldbevolking. Prima, als je dan denkt dat je met je Groene stroom enorm veel bij zal dragen maar dat is natuurlijk ook maar beperkt.
mono Tem Ook dat vind ik te makkelijk hoor. Niemand beweert dat alles koek en ei is. De recensie die ik aanhaal legt inhoudelijk gewoon uit wat er mis is met claims uit de documentaire naast wat er nog mis is met de vorm. Dat de "groene revolutie" genoeg problemen kent doet niets af aan het feit dat deze docu niets bijdraagt aan die discussie.
Tem Daarnaast vind ik de klacht over multinationals die gemixte belangen hebben ook wel terecht. Voor die lui is het puur een verdienmodel, dat heeft niet veel te maken met milieu bewust ondernemen.