ExtraWaskracht Er wordt gesteld dat onterecht opzettelijk statistisch zwarten vaker getarget worden met deze maatregel.
Het is ongetwijfeld een pesterij, dat geloof ik best. Maar dan moet je dat aantonen met interne stukken van de Republikeinen of je moet beargumenteren dat de maatregel niet noodzakelijk en proportioneel is voor het gestelde "schijn"-doel.
Het is trouwens ook een functie van moeilijkheid van namen en zwarten hebben volgens mij gemiddeld vaker ongebruikelijke namen.
Dan moeten ze dat maar niet doen. Dat zie ik echt als eigen verantwoordelijkheid.
Ik ken bijv. twee Chinezen met de naam Shan (山). De één is naar Amerika geëmigreerd en noemt zich nu John. De ander in Nederland en heeft zich onlangs laten naturaliseren. Ik heb gevraagd of hij dan ook een Nederlandse naam wou nemen. Nee, het moest en zou "Shān" worden, mét het accent dat niemand kan typen. En zo gezegd zo gedaan. Dan denk ik echt van, wil je je het leven nou opzettelijk zuur maken?
Overigens scoren de democraten beter in groepen naarmate de scholing hoger ligt. Dus dat ze het van achterstandsgevallen moeten hebben lijkt me naast een raar argument voor wat dan ook, kort door de bocht.
Lijkt mij ook. Ergens klopt dus iets niet. In Nederland had de PvdA vroeger ook een vergelijkbare demografische aanhang, maar dat is nu uiteengevallen in een politiek voor de groene liberale bovenklasse en een politiek voor de minderheden.